Tema: Re: Tai saules sistema dvinare ar ne ?
Autorius: siGis
Data: 2010-10-16 00:19:40
> gal galima plachiau? Nes mano zhiniomis niutono fizika nustoja veikti tik
> greichiams artejant link shviesos greichio, bet kad visuotinis traukos
> desnis pasirodytu esas neteisingas - velgi, ash tikrai galiu kazhko
> nezhinot, tad jei galetum mestelt kokios nors informacijos,
> patvirtinanchios tavo zhodzhius buchiau labai dekingas

Su patvirtinimais, kaip jau sakiau, sudetinga. Tureciau isversti ne viena
knygu lentyna, susirasti reikiama ir bent du trecdalius, o gal ir visa
perskaityti kad atrasciau reikiama vieta. Galiu tik pasitaisyti kad mano
pavartotas zodis 'neteisingas' yra netinkamas. Teisingiau butu - netikslus.

> Ar tikrai ne apie STR kalbi, bet velgi, niekas nieko nepaneige, tiesiog
> atsiradus naujiems nuomenims, tai buvo papildyta. Pastatai, pastatyti
> pagal niutono desnius juk nesugriuvo atejus Enshteinui, ar lobochevskiui
> ishprievartavus eukilidine geometrija...

Kalbu tikrai ne apie STR (Statybos Techninis Reglamentas). Su SRT
(Specialioji Realityvumo Teorija) tai kazkaip siejasi. Nu cia jau visiskai
nusisnekejau :)

> nesupratau tavo ishvados, kad sharlatanai gali ish tikro but nesuprasti
> genijai, ar kad kiekvienas genijus yra sharlatanas? Taip, kaip sake
> Arturas C. Clarke'as - any sufficiently advanced technology is
> indistinguishable from magic. Panashiai gali but ir su radikaliai naujom
> idejom, bet mokslininkas tuo ir skiriasi, nuo sharlatano, kad ta nauja
> radikalia, ar dar kokia hipoteze jis stengiasi pagrist matematinem
> formulem, eksperimentais ir tt.

Universiteta baigusi mokslininka vadinti sarlatanu aisku per stipru. Zodi
pavartojau daugiau salygiskai, schematiskai. Nu sakykim pirmas galvon soves
pavizdys. Uzvakar asbestas buvo labai gerai, vakar labai blogai, siandiena
gal ir nera jau taip blogai. Kas bus rytoj ir poryt. Visos isvados darytos
remiantis moksliniu metodu surinktais duomenimis. Duomenys priestaringi.
Skirtingu poziuriu mokslininkai vieni kitu sarlatanais gal ir nevadina, bet
kad buna jog stipriai apsizodziuoja tai tikrai. Toliau seka mokslininku
inicijuotas balsavimas leisti ar uzdrausti asbocementinius stogus. Dar
toliau realetyvumas (cia jau nebelabai rimtai). Pasaliniam stebetojui mazai
ka girdejusiam apie mokslinius metodus, formules ir gamtos desnius sitaip
besimetantys mokslininkai yra velniai zino kam tarnaujantys blevyzgos. Ir
tikram mokslinikui baisiausia isvada. Tas pasalinis stebetojas darydamas
savo isvada naudojosi tuo paciu moksliniu, logikos ir irodymo remiantis
disponuojamais duomenimis, metodu ir padare teisinga isvada.
Cia aisku ne apie ta tiksliaja fizika kur vienetais skaiciuojami elektronai,
bet vis tik apie moksla.