Tema: Re: Tai saules sistema dvinare ar ne ?
Autorius: siGis
Data: 2010-10-14 20:06:39
>Na, manau, nereikia diskutuot, kad pachios teorijos, kas tai bebutu, ar
>evoliucijos teorija, ar QED, ar gravitacijos teorijos, nebuvo ishrinktos
>ir "grazhios" tera sutapimas:) Jos buvo "priimtos" mokslo visuomenes, po
>galutines ir nekintamos, ne, jei atsirastu, irodymu, prieshtaraujanchiu
>kunigai nustotu mirkset berniukams:) jos butu pakeistos. Bet tokiu irodymu

Galvojam panasiai bet kalbam skirtingai :). Kalbant tiksliau - kazin ar yra
teorija prie kurios nebutu galima prisikabinti. Net visuotinas traukos
desnis matavimams pasiekus tam tikra tikslumo lygi pasirode esas
neteisingas. Tik neprasykite pateikti saltiniu :) Surasti juos uzimtu labai
daug laiko. Galiu tik pasakyti kad jie tikrai rimti ir dar is tu laiku kai
bet kokia mistika budavo kuo griezciausiai atmetama. Jeigu pakankamai senai
domites fizika apie tai turejote girdeti. O tas Niutono desnis atitiko to
laikmecio galimybes ir buvo pakankamas iskylantiems uzdaviniams spresti.

> speju, kad arba matavimai buvo klaidingi, arba skaichiavimai. Nes na,
> negirdejau, kad omo desniai butu kazhkur paneigti, ar pakoreguoti..

Neketinu paneigti omo desnio. Aisku kad kaip sakai taip ir buvo. Cia
pateikiau tik analogija kad elektriko matavimo prietaisiais vargu ar pavyktu
atrasti ir patvirtinti omo desni. Mokslininku prietaisai taip pat nera
idealiai tikslus ir bandymu salygos idealios 'svariam eksperimentui'.
Nezinau ar buvo kada nors atlikatas bandymas kurio matavimo rezultatai
atvaizduoti grafiskai sudarytu grazia kreive atitinkancia su atrasto desnio
formule isskaiciuotai kreivei. Duomenys buna issibarste. Kartais net labai
stipriai.

> Galu
>
> Vel klaidinga logika, bites megsta medu ir jos skraido. Meskinai irgi
> megsta medu. Reiskia meskinai skraido?

Kaip tik del to ir buvo sakinio gale sypsenele.

> tiesa pasakius su siuo teiginiu stipriai nesutikciau. Kad sarlatana
> atskirt nuo mokslininko nereikia net labai dideles ekspertizes. Tereikia
> turet supratima apie pagrindinius fizikos desnius, mokslini metoda ir
> sveiko skepticizmo. Ir viskas. Gal gali pavardint bent keleta sharlatanu,
> kuriuos tikrai butu (buvo) sunku atskirt nuo tikro mokslo (tik imam ment
> nuo kokio dvidesimto apziaus pradzios) - as nesikabineju, man tikrai
> idomu.

Nu ne viskas taip paprasta. Sarlatana gal ir mokinukas atskirtu. O su pusiau
sarlatanu jau butu sunkiau. O ka daryti su auksciausio rango mokslininkais
kurie taip pat klydo. Tuo metu kai tai vyko 'sarlatanais' buvo vadinami
mokslininkai kurie mane kitaip. Mokslo didziausias privalumas ir yra kaip
tik tai kad anksciau ar veliau, sunkiau ar lengviau bet artejama prie tiesos
neziurint i autoritetus ir nuopelnus. Pavardziu su nuorodomis i konkrecius
faktus dabar neieskosiu. Bet tokias istorijas teko skaityti ir apie
Einsteina, Bora, Niutona ir daugeli kitu.

> na, jei jau kapica ish po zhemiu kazhkuo uzhsiima ir dar pats ta sako, nu
> tadu nelabai galiu ka pakomentuot:)
> http://en.wikipedia.org/wiki/Pyotr_Kapitsa

Na ir apie Kapica. Mat Piotras Kpica turejo sunu Sergeju. Jo pasiekimai
moksle aisku mazesni nei tevo, bet jis yra zinomas kur kas labiau. Mat jis
dar tarybiniais laikais vesdavo labai auksto lygio laida 'Ocevidnoe
Neverojatnoe' (Akivaizdu bet neitiketina). Dar ir dabar ja veda. Yra gyvas
ir kalba.
http://www.youtube.com/results?search_query=%D0%BA%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%86%D0%B0&aq=f