Tema: Re: Tai saules sistema dvinare ar ne ?
Autorius: Toxis@ze_yvil_place
Data: 2010-10-14 12:19:28
"siGis" <s@s.s> wrote in message news:i955ei$2k8$1@trimpas.omnitel.net...
> Na as tai issireiskima apie mokslo balsuotojus supratau ne taip tiesmukai
> kaip iprate vartoti sita zodi. Ir matau daugybe vietu moksle kur jisai
> galetu buti pavartotas. Vos ne kasdiena tenka skaityti straipsnius apie
> vienu ar kitu hipoteziu salininkus.

vat chia ir reiktu baigt, HIPOTEZIU, shalininkai. Taip, hipotezes turi shalininku, turi ish ju atvirai besijuokianchiu ir grasinanchiu suvalgyt savo kepure jei ta hipoteze pasitvirtins. Hipotezes yra kurybinis darbas. Bet shtai gerbiamas Veikejas (aka BishopaZ, aka ash kliedzhiu beleka protingu veidu) sake, cituoju "tu ishvis zinai kas yra mokslas ? kad pezi tokias nesamones ?
tu ishvis supranti kas yra _teorijos_ ir kad yra ju shalininkai
("balsuotojai") ?".

> Kol nera surinkta pakankamai
> eksperimentines medziagos kiekvieno pasirinkimas remiasi asmenine patirtimi
> ir intuicija. Is esmes 'balsavimu'. Kaip misiaus rinkimuose. Grieztas
> mokslinis, empyrinis gamtos pazinimo metodas daugiau galioja vadinamiems
> fundamentaliesiems (pamatiniams) mokslams.

Na, velgi, jei mokslininkas balsuoja rinkinkimuose, ar jam labiau patinka zhali kaklaraishchiai, nei melsvi ish to ishvest, kad del to ir moksines teorijos gali but vadinamos, nubalsuotos, nes jie balsavo kiekviena ryta del eksperimentu eigos, ar del aprangos kodo yra geriausiu atveju neteisingas silogizmas, o greichiausiai ir tiesiog abskrytai nelogishka ishvada. Na, manau, nereikia diskutuot, kad pachios teorijos, kas tai bebutu, ar evoliucijos teorija, ar QED, ar gravitacijos teorijos, nebuvo ishrinktos mokslininku grozhio konkurso atmainoje, o tai, kad jos yra elegantishkos, ir "grazhios" tera sutapimas:) Jos buvo "priimtos" mokslo visuomenes, po daugelio bandymu neradus prie ko prisikabint. Tai nereishkia, kad jos yra galutines ir nekintamos, ne, jei atsirastu, irodymu, prieshtaraujanchiu teorijai (na, staiga mestas akmuo ne kristu i zheme o kiltu i virshu, ar kunigai nustotu mirkset berniukams:) jos butu pakeistos. Bet tokiu irodymu nera.

> Jeigu paimti taikomasias mokslo
> sritis pvz. inzinerija tai daznai galima pagalvoti kad ten gamtos desniai
> apskritai negalioja. Nors neabejotinai jais remiamasi. Cia karaliauja
> apibendrinantis koeficientas, lenteles ir metodikos. Ir skirtingomis
> metodikomis atlikti skaiciavimai gali duoti labai skirtingus rezultatus.
> Paciam teko ne karta susidurti kai pagal omo desni suskaiciuotas rezultatas
> neturi nieko bendro su ismatuotu rezultatu.

speju, kad arba matavimai buvo klaidingi, arba skaichiavimai. Nes na, negirdejau, kad omo desniai butu kazhkur paneigti, ar pakoreguoti..

> Ir visa tai taip pat yra
> mokslas. Ji kuria tuos pacius universitetus baige mokslininkai. Ne kitus
> universitetus baige mokslinikai kuria ir propaguoja teorijas remdamiesi
> naujausiais tyrimu rezultatais apie ivairiu medziagu maiste ir aplinkoje
> kenksminguma, globalini atsylima, siltnamio efektus, ozono skyles... Neretai
> uztenka tik keletos metu kad tos teorijos persiverstu i visiskai priesingas
> ir vel atgal. Su tam tikra islyga zodis balsavimas visiskai tinkamas.

ar tik nepasiklydom terminuose.
http://en.wikipedia.org/wiki/Theory#Scientific_theories
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothesis#Scientikific_hypothesis

Galu
> gale Nobelio premijos skiriamos balsavimu tiesiogine zodzio prasme :).
> Snobelio taip pat.

Vel klaidinga logika, bites megsta medu ir jos skraido. Meskinai irgi megsta medu. Reiskia meskinai skraido?

> Ta riba tarp grynojo mokslo ir prie jo prisiplakusiu
> beveik sarlatanu ir visisku sarlatanu nera jau tokia aiski ir griezta.

tiesa pasakius su siuo teiginiu stipriai nesutikciau. Kad sarlatana atskirt nuo mokslininko nereikia net labai dideles ekspertizes. Tereikia turet supratima apie pagrindinius fizikos desnius, mokslini metoda ir sveiko skepticizmo. Ir viskas. Gal gali pavardint bent keleta sharlatanu, kuriuos tikrai butu (buvo) sunku atskirt nuo tikro mokslo (tik imam ment nuo kokio dvidesimto apziaus pradzios) - as nesikabineju, man tikrai idomu.

>Ne
> veltui zymusis rusu Kapica kaip tik tos ribos nubrezimu, isryskinimu dabar
> daugiausia ir uzsiima. Pats taip sake.

na, jei jau kapica ish po zhemiu kazhkuo uzhsiima ir dar pats ta sako, nu tadu nelabai galiu ka pakomentuot:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyotr_Kapitsa