Tema: Re: Sekimas
Autorius: Eimis
Data: 2009-11-27 11:59:10
"BigM" <mindaugask_NOSPAM@centras.lt> wrote in message
news:hentj2$vg8$1@trimpas.omnitel.net...
> eilinių žmonių efektyvumas yra aukštas. Manai šiaip sau užsienyje lietuvių
> specus vertina?

Teisingai motyvuotų darbuotojų efektyvumas tikrai yra aukštas. Tai balansas
tarp žmogaus asmeninių savybių (visų: ir profesinių ir asmens) ir vadovo
sugebėjimų: tiek teigiamų, tiek ir neigiamų.

> efektyvumui labiausiai kenkia prastas vadovavimas/organizavimas - kitaip
> tariant dar retai LT pasitaiko įmonių, mokančių labai gerai sudėlioti
> verslo sistemą.

Norint gauti aukštą pridėtinę vertę - taip. Bet norint gauti nors minimalią
vertę, nevalia daleisti tokių excesų

> Pažiūrėkim per konkretaus pavyzdžio prizmę: programeriai LT yra tikrai
> aukštos kvalifikacijos (tas pats Barclay nebūtų investavęs čia), bet vis
> viena įmonėse teigia, kad prastas gamybos efektyvumas. Nu tai vadovybė
> kritikuoja pati savo impotenciją, o ne manatkes mestų ant eilinių
> darbuotojų.

Pavyzdys netikęs, nes programeris savo esme, jei jis geras programeris,
visada stengsis visus procesus optimizuoti. Tai tiesiog įsreigta į jo
specialybę ir mąstymo būdą. O štai vadovui optimizuoti per kelis sluoksnius
gali būti ir ne visai trivialu. Be to, dalis vadovų yra su senu žinių
bagažu, o programeriai dažniausiai jauni, šviežiai kepti.

Aš pilnai sutinku, kad geresnę, nei vidutinę sėkmę lemia vadovybės darbas, o
ne eilinio darbuotojo sriegimas iki "negaliu". Tačiau verkti darbuotojui,
kad neleidžia internete pasėdėt ir dėl to persekioja, arba galbūt naudoja
kaip įkaltį prieš jį, norint išmest - tai čia infantilus požiūris į reikalą.
Tuo labiau, kad dažniausiai intike darbuotojas ne savo kvalifikaciją kelia,
o delfijų/žaidimus varto.