Tema: Re: spirgai
Autorius: bite
Data: 2011-04-12 13:57:04
Nežinau atvejo, kad kaime po skerstuvių negamintų tokių spirgučių.
Puodynėlėmis :) Miestiečiams tai būdavo puikios lauktuvės :)
Be abejonės, keliais dešimtmečiais Dautartę lenkiu...;)
Tikslumo dėlei-kalbu apie Dzūkiją (ir iš kitų regionų tai žinau, bet gal jau
iš vaikystės, tad nedrįstu teigti, kur būtent, galiu apsirikti).
Dar vienas dalykas, ką pamenu, tai faktas, kad tokie spirgučiai gaminami iš
maltų šviežių lašinukų. Malama stambiu sieteliu. Tada jie ir buvo vadinami
tepamais. O spirginimui padažams pjaustydavo.
Obuolys...Kam patinka spirginti lašinukai, verta pasigaminti su obuoliais,
kad ir nedidelę porciją, tebūnie ir su šonine. Puikus derinys. Kitas
klausimas, kad dabar beveik neįmanoma gauti saldžiarūgščių ar rūgščių
obuolių, beliko tik saldieji. O labiausiai čia tinka antaniniai.

O čia tai, ką radau internete:

"Spirgai. Į lydomus taukus pridėję įvairių nerūšiuotų lašinių nuopjovų,
pasidarome skanių spirgučių, kurie tiks ir sriubai, ir ant duonos užsitepti.
Kad spirgučiai būtų skanūs ir gerai išsilaikytų, lydome ant mažos ugnies ir
nuolat  maišome. Reikia sekti, kad spirgai  nepaskrustų. Gausiai pritekėjus
taukų,- juos nupilame. Kai spirgai jau tinkamai paskrudę, taukus vėl
nupilame, bet ne visiškai ir įberiame  druskos.1 kg spirgų reikia 30-35 g
druskos. Tada dar kiek paviriname. Karštus spirgučius supilame į stiklainiu,
uždengiame  pergamentiniu popieriumi ir šitaip laikome tamsioje, sausoje ir
vėsioje patalpoje."