Tema: Re: spirgai
Autorius: Dautarte
Data: 2011-04-12 11:51:51
Visko gali buti. Ar cia pirmas toks patiekalas? Lietuviski koldunai, rusiski
pelmeniai ar ukrainietiski varenikai yra kiniski ;) Sunku turbut rasti
tokius patiekalus, kurie butu grynai kazkieno vieno.
Kaip pas vokiecius nezinau. Bet Lietuvoje kazkaip nepastebejau kazkokio
didelio aziotazo del spirgiu ir niekada neteko ju ragauti, ar net matyti
savo akimis t.y. tokiu, apie kokius kalbame. Nei pries 20 metu, nei dabar.
Kaimuose po kiaules skerdimo perdirba lasiniu likucius i taukus, bet
likusiais spirguciais koses ar sriubas gardina, o ne valgo su duona.
Zemaitijoj neteko vieseti. Is man gerai zinomu saliu Lenkija yra vienintele,
kur spirgiai yra tikrai nacionalinis patiekalas - be smaleco nebuna nei
vieno baliaus ar oficialinio priemimo, juo vaisina visus uzsienecius. Pati
skaniausia gyvenime smaleca teko valgyti 2004-taisiais per premiero
kanceliarijos paruosta banketa, po referendumo del Lenkijos istojimo i ES
rezultatu paskelbimo. Tuomet nuodugniai perziurejau savo nuomone apie
smaleca. Gaila, kad receptas liko saldziaja virejo paslaptimi, nenorejo
isduoti, ka ir kaip dare - kaip visada turbut kazka paparasto ir nesudetingo
:)

"ALORA" <alora@griauztas.cool> wrote in message
| tėvo gimtinėj Žemaitijoj tokį "nacionalinį lenkų" patiekalą vadino
nacionaliniu žemaitišku šmelciumi. Turint momeniuj pavadinimą ir