Tema: Re: Elektrolitu ir ne elektrolitu talpos matavimas
Autorius: Laimys
Data: 2012-07-17 18:32:44
Cia jau per giliai kapstai.
Taip, vienam pamatavimui pilnai uztenka 1 impulso.
Matavimus kartoja del paklaidos sumazinimo, bet faktiskai uztenka 1 impulso,
taigi daznio NERA.
Del to "skambejimo" specialiai kontroleris atlikes viena matavima pries
sekanti daro pertrauka ilgesne, kad nusistovetu pereinamieji procesai.

Kai matuojama dazniu tai tam naudojamas pvz. nenutrukstamas sinusas (zr.
prikabinta schema): http://pro-radio.ru/measure/4319/ arba
http://pro-radio.ru/measure/6873/

"Laimis"  parašė naujienų news:ju22aj$c6o$1@trimpas.omnitel.net...

Laimys rašė:
> Impulsu seka ir daznis siuo atveju nieko bendra neturi - itampa ir ESR
> cia galima ismatuoti 2 impulsais, tarp kuriu gali buti bet koks laiko
> tarpas.

Impulsai seka vienas paskui kitą po tam tikro laiko. Arba tam tikru
dažniu. Tai (sparta, kitimas per laiko vienetą — dažnis) ir veikia
kondensatorių. Net jei tai tik keli impulsai, tačiau jie veikia savo
(pasikartojimo) sparta.
Be to, aš abejoju, kad kontroleris matuoja talpą tik sykį keliais
impulsais. Man rodos jis tai daro bent kelis-keliolika sykių ir gautą
rezultatą suvidurkina. Gal net daro tai nuolat, online režimu, jei
schema pritaikyta kaišalioji gnybtus prie schemos ir iš karto matuoti
reikšmes;  tuomet kontaktas (nestabilus), „skamba“ gal net keliasdešimt
ar net kelis šimtus ms, tai kur jau ten keli impulsai...
Tai kondensatoriaus „praskambinimo“ dažnio įtakos jo talpai ir ESR
(matavimams) visiškai atmesti dar nereikėtų.

> Mano manymu matuoti galima ir vienu impulsu, neiskraunant
> kondensatoriaus po pirmojo matavimo - pradedi kraut kondika, po 20us
> pamatuoji U1, dar po 20us pamatuoji U2. Is cia gaunama ir talpa ir ESR
> ir jokio daznio nera, tik vienas impulsas.

ESR matavimus reikės kartoti. Paaiškinta, kad tai daroma 50 kartų. Tai
ir bus dažnis, bet ne 50 Hz... :-)

> Is tikruju nezinau kodel priboro autorius naudoja du impulsus, gal po
> pirmojo matavimo kontroleris nespeja per 20us susisukt?

Algoritmas. Gal antru kartu pasitikrina ar sutampa 20 us momento įtampos
reikšmės (ar prieš tai neliko/nebuvo susikaupęs krūvis; suvidurkinama
triukšmo įtaka).