Tema: Re: Elektrolitu ir ne elektrolitu talpos matavimas
Autorius: Laimys
Data: 2012-07-17 00:08:28
Auksciau rasiau, kad srive buvau nustates lygiai 10mA, tas laukiamo
rezultato nedave.

"Laimis"  parašė naujienų news:ju1jh6$uem$1@trimpas.omnitel.net...

Laimis rašė:

> Dar vienas dalykas, kuris gali įtakoti, tai būtent to 10 mA srovės
> šaltinio tikslumas. Man apskritai atrodo *kreiva* srovės šaltinio schema
> su ta TL431, nes pastovios srovės šaltinio schema yra *kitokia* (Figure
> 14):
> http://www.fairchildsemi.com/ds/TL/TL431A.pdf

Tl431 schema, atidžiau pažiūrėjus, yra normali, funkcionali, teisinga,
tačiau ji (ir 10 mA srovės šaltinio tikslumas) gana atsainiai remiasi
tokiomis prielaidomis: ant VT1 tranzistoriaus BE krenta lygiai 0,7V, R1
varža yra lygiai 180 omų.
Tuomet, tekant 10 mA srovei ant varžos krenta 1,8V, plius dar 0,7 V ant
VT1 BE ir visumoje turime 2,5V TL431 Vref, kurią šis reguliatorius
tiksliai ir palaiko, tokiu būdu leisdamas per R1 lygiai 10 mA.
Iš karto galiu pasakyti, kad vargu ar tranzistoriaus BE įtampos kritimas
yra *lygiai* 0,7V, kaip ir abejočiau ar parinkai lygiai 180 omų varžą.
Mano simuliacija, pavyzdžiui, duoda ~10,2 mA srovę su BC807
tranzistoriumi. Taigi, reziumė: tikrink ar srovės šaltinis yra tikslus
ir įjunk paderinamą rezistorių vietoje R1 ar nuosekliai jam ir nustatyk
lygiai 10 mA srovę. Analogiškai ir 2 mA srovės šaltiniui.