Tema: Re: Meanwhile in UK
Autorius: padugne
Data: 2010-06-04 21:15:29
On Mon, 31 May 2010 13:20:53 +0300, RaR wrote:

> [...]
> - narių defoltams. Ir Vokietija buvo prieš rėmimą. Yra netgi jos
> konstitucinio teismo išaiškinimas, kad ji turėtų pasitraukti iš euro
> zonos, jei bus priversta finansuoti kitų narių biudžetus (pažiūrėsime ar
> kas nors vystysis šia linkme). Bet nutarimas remti Graikiją priimtas
> daugiausia pietinių šalių spaudimu ir tiesioginiu Sarkozy šantažu - jei
> neparemiame, Prancūzija išeina iš euro zonos. Jų argumentas buvo tas,
> kad Graikijai paskelbus defoltą bankrutuos bankai, finansavę jos skolą,
> o tai bus baisiau už Lehmans Brothers žlugimą. Todėl skolininkai

Patys vokieciai aiskina visiskai kitaip: labiausiai spaude paciu vokieciu
bankai kurie sociai priinvestave toje pacioje graikijoje. Beigi vokiskas
biznis. Sarkozio aiskinimai vokieciams daugiau ar maziau px.

> Taip, bet skola jau didesnė už jį, o remiant po penkų metų gali ir dar
> padvigubėti. Bet rėmėjai vis nori tikėti kad ji "pasitaisys" ir jos
> skolos kažkada nebe didės, o mažės.

Gali padvigubeti tik tada jei kas nors jai skolins. Bet vienaip ar kitaip
eurozonos mesteliais tai palyginti nedidele suma.

> Na tai šitą ir rašiau. Kitą vertus kai skolos nominuojamos drachmomis,
> per daug ji ir negalėdavo prisiskolinti, nes nerasdavo kvailių. Kai
> įsivedė eurą, graikai prisiskolino beprotiškai, nes rinkos atsikratė
> devalvacijos baimės, o vėlesni skolininkai (a la užkulisiniai sandėriai
> su Goldman Sachs) nelabai bijojo ir defolto, tikėdamiesi kad esant
> reikalui kitos šalys išgelbės Graikiją. Ir jie buvo teisūs. Taigi, iš
> vienos pusės Sarkozy aršiai pasisako už bankų pažabojimą, iš kitos pusės
> nuo pasekmių gelbėja neatsakingus jų veiksmus ir skatina tolimesniems
> [...]

Tai rinkos ir anksciau nebuvo priverstos skolinti drachmomis. Lietuvai gi
irgi niekas neskolina litais. Todel devalvavimo problematika anais laikais
buto tiek pat (ne-)aktuali kaip ir dabar.

Kas del gelbejimo, tai bankai gali tiketis lygiai to paties ir tada jei
graikija turetu drachmas. Kad kad vyriausybes pvz gelbejo bankus
prasispekuliavusius amerikoje ir UK.

> Be abejo, graikų problemos - tai ir bankų problemos. Gelbėji Graikiją -
> gelbėji ir bankus. Bet rinkos ekonomika efektyviai veikia tik tada, kai
> rizikuojantis pilnai atsako už savo veiksmus, ir priėmęs blogus
> sprendimus patiria nuostolių ar net pasitraukia iš rinkos. Kažką
> gelbėdamas didini disproporcijas ir skatini naujas avantiūras.

Zinoma. Bet tam reikia ne graikus spirti is eurozonos, o mazinti
ekonomikos priklausimybe nuo banku sistemos. Arba kaip padaryt esama banku
sistema maziau homogeniska. Kas isspres sita problema gales rimtai
pretenduot i nobelio premija.

--
kthxbai.