Tema: Re: Meanwhile in UK
Autorius: padugne
Data: 2010-05-30 23:51:23
On Fri, 28 May 2010 11:41:13 +0300, RaR wrote:

> Skirtumas pirmiausia eurozonai ir kitoms jai priklausančioms šalims. Juk
> kažkam teiki milžiniškas paskolas surinktas iš savo mokesčių mokėtojų
> arba infliuodamas bendrą valiutą, tuo būdu vis tiek atimdanmas. Ir
> didelė tikimybė kad jų neatgausi.

O kodel Graikams reiketu teikti paskolas uz tai kad jie yra eurozonos
dalis? Kazkaip negirdejau, kad butu toks isipareigojimas. Tavo kaimynas
juk irgi yra lito zonos dalis, bet jei jis bankrutuoja, tai kazkaip lyg ir
niekas neskuba remti. Ir lito kursas del to nekrenta :)

Beje, del dydziu: Graiku GDP sudaro mazdaug apgailetinus 2% EU GDP.
T.y. visas triuksmas mano nuomone visiskai neadekvatus ir neproporcingas.

> Dėl Graikijos, tai yra skirtumas. Bent iki šiol jie tiesiog negali
> gyventi su subalansuotu biudžetu. Jiems visada norisi išleisti daugiau
> nei surenka. Kai turi savo drachmą, deficitą galiausiai dengia
> prisispausdindami jų, t.y. surinkdami infliacijos mokestį, o ne GPM,
> PVM, akcizą, pelno mokestį ir kitus. Turint eura, kai prisispausdinti

Tik su salyga, kad graiku skolos yra denominuotos drachmomis. Jei skolos
Eurais/$ ar dar kokia nors kita "tvirta" valiuta, tai "trick'as" su
infliacija deja nepavyks, prispausdinus drachmu skolos nemazeja.

> [...]
> remti. Pašalinimo iš eurozonos mechanizmo sukūrimas už Mastrichto
> kriterijų nesilaikymą būtų vienas iš problemos sprendimo būdų. Kitą
> vertus galima palikti Graikijai pačiai tvarkytis su problemomis
> skelbiant defoltą ar papildomoms išlaidoms prisispausdinant kokių
> drachmų ar Maximos čekių. Dabar gi tas Graikijos gelbėjimas iš esmės yra
> ir bankų, prisipirkusių Graikijos obligacijų, gelbėjimas. Tad vėl
> susiduriame su bankinės sistemos problema kai bankininkų rizikos pelnas
> atitenka jiems patiems, o nesėkmės padalinamos šalių piliečiams.

Taigis kad, ir perkonvertavus ju valiuta i drachmas situacija visiskai
nepasikeistu. Minetiems bankams juk visiskai tas pats ar graikijai
pasibaige eurai ar del "prispausdinimo" nukrito drachmos kursas ir del to
pardavus obligacijas ir pakeitus drachmas atgal i eurus jie gaus dideli
nuostoli. Ir vienu ir kitu atveju juos tektu arba gelbeti arba leisti
bankrutuoti.

--
kthxbai.