Tema: Re: Luzineja nagai
Autorius: pablas
Data: 2009-02-07 14:15:04
  Is kurio krasto mociute?

  Jei tiketume etnologu S.Dauniu, Lietuvoj moterys ir vyrai niekada
kartu nesimaude pirtyje.Taip jam laidzia spresti sukaupta medziaga.
Tas pats Daunys raso, kad vaikai nepriklausomai nuo lyties eidavo
i pirti kartu su motinomis.Kai berniukai paaugdavo, isleisdavo
kartu su vyrais.Bet tai budavo apie penktus metus.
  Pats pazistu kelis pirtininkus "nuo lopsio", kurie teigia, kad
dar buvo ir seimynines pirtys, i kurias eidavo tik viena arba dvi
seimos.Jei pirties dydis leisdavo, maudesi kartu vyrai ir moterys
perdaug nesidrovedami.Ko gero, tai lemdavo praktiski sumetimai:
  trumpesne pirtis - maziau kurenti reikia. Bet apie toki ejima i pirti
niekas garsiai nekalbejo. Galiu paliudyti ir is savo vaikystes
patirties: mano seneliai gyveno vienkiemyje, ir nors pirties neturejo,
sestadieniais organizuodavo "pirties diena" tiesiog
kambaryje.Maudydavosi visa seima kartu.Taip buvo kol atsirado vandentiekis.
   O pas rusus isties kitos tradicijos.Devyniolikto amziaus paciam gale
specialiu valdzios isaku(spaudziant baznyciai) buvo uzdrausta vyrams ir
moterims eiti i viesas pirtis kartu.Pirties verslui tuo buvo suduotas
didelis smugis.