Tema: Re: Radau facebooke
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-10-22 18:36:00
Palyginimui

Prof. Vytauto Landsbergio pasakymas: „Lietuvis tas, kuris už Lietuvą“.
Buvusio okupanto archyvuose galima rasti, kad Lietuvoje dar neseniai
gyveno lietuviu, kurie kure Lietuva, o ne ciukciu ikanomika.

Juozapas Streikus-Stumbras 1958 m. liepos 22 d. legalizavosi LSSR KGB
pirmininkui Kazimierui Liaudžiui garantavus partizanų neliečiamumą. 1961
m. spalio 6 d. suimtas. Nuteistas mirties bausme. Sušaudytas 1962 m.
rugpjūčio 17 d. Vilniuje. Į teisėjo klausimą “Už ką žudėte tarybinius
piliečius?” - Juozas atsakė (sutrumpinta):
- Aš nieko nežudžiau. Mes baudėme mirties bausme, remdamiesi mūsų karo
lauko įstatymais ir ne tarybinius piliečius baudėme, o išdavikus. Nė
vieno nenušovėm, kas netarnavo saugumui, neišdavė partizanų, nežudė jų
šeimų, nedegino mūsų namų ir netrėmė į Sibirą savo tėvynainių.
Žinau, susidorosite su manimi, bet sakau jums - Lietuva bus laisva. Mūsų
aukos, mūsų kova nebus veltui ir Lenino paveikslai nekabės per amžius ant
Lietuvos namų sienų. Ir mūsų trispalvė dar suplevėsuos. Šiandien jūs
galingi, ginkluoti, visai lietuvių tautai jau paskelbėt mirties
nuosprendį, bet jums niekada nepavyks nužudyti mūsų meilės Lietuvai, mūsų
tikėjimo ir vilties išgyventi raudonąjį marą, išlikti gyviems. Mums
svetimas prievarta brukamas jūsų bolševizmas, jokia jėga jums nepavyks
pavergti lietuvio dvasios. Žmonės kentės, galbūt netgi vykdys jūsų
įsakymus, paklus jūsų nurodymams ir tvarkai, tačiau niekada nepriims jūsų
ideologijos, liaudis prakeiks jus, į jus niekas nesikreips pagarbiu
žodžiu. Galima prievarta paversti visą tautą nebylia darbo jėga, bet ne
jūsų jėgoms pavergti mūsų sielas. Jūs žudote mus, tyčiojatės iš visko, kas
mums šventa. Mes ginamės, ir toji kova dar nebaigta ir nepasibaigs su
paskutiniojo Ažvinčių girios partizano mirtimi. Mes turėjom teisę gintis
visomis įmanomomis priemonėmis. Okupuota, pavergta, žudoma tauta visada
bus teisi, nesvarbu, kokius gynimosi būdus jai tenka pasirinkti. Jūs
drįstate kaltinti mane, kad kovojau ginklu? Matyt, per mažai aš šaudžiau.
Jūsų tiesa pagrįsta melu.
Net tuos, kurie jau sudėjo ginklus, net nugalėtus žudote. Kas jūs tokie?
Tylit? Neturit ką atsakyti? Tada aš atsakysiu: jus pražudys jūsų pačių
melas, jūsų sukurta prievarta, ir ateis diena, kai Lietuva vėl gyvens
taip, kaip sugeba ir nori pati. Ateis tokia diena, nors jūs jau nužudėt
pusę lietuvių tautos... Tokia pati ir jūsų atneštoji moralė: pasižiūrėkit
į savo kareivius. Girti plėšikai! Kaip jie elgiasi su nekaltais mūsų
žmonėmis? Suskaičiuokite, kiek šeimų, kiek namų jūsų rankomis
sunaikinta...  Bet jus ateityje teis visas pasaulis. Su visais jūsų
stabais ir komunizmo tvirtovėm. Net žodis komunizmas taps keiksmažodžiu.
Aš niekinu jus. Ir mirdamas visai nesigailiu būtent šitaip nugyvenęs savo
trumpą gyvenimą: aš gyniau Tėvynę, aš mylėjau Lietuvą ir mirštu laisvas -
šitų jausmų jūs nepajėgsite nužudyti.