Tema: Re: Radau facebooke
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-10-22 18:24:46
"Karo belaisvių kasdienybė: badas, šaltis ir nesibaigiančios bendražygių
mirtys"
delfi.lt/news/ringas/lit/karo-belaisviu-kasdienybe-badas-saltis-ir-
nesibaigiancios-bendrazygiu-mirtys.d?id=79087557#
Belaisvių kolonos, be vandens ir maisto įveikdamos šimtus kilometrų „per
Rusijos dykumą“ pėsčiomis, nakvodavo sniege. Daugelis iki ryto sušaldavo,
atsilikdavo kelyje, nusilpusius konvojus šaudydavo, o į tai buvo
žvelgiama greičiau kaip į gailestingumo aktą, ar tiesiog palikdavo
kelkraštyje... į lagerį atvykdavo apie 50 proc. distrofikų. Medicinos
darbuotojai (menkai išprusę siauros specializacijos felčeriai) į tai
neatsižvelgdavo. Todėl visi atvykstantys iškart gaudavo po 600 gramų
duonos, litrą karšto maisto, akimirksniu viską susigrūsdavo į
susitraukusius skrandžius ir mirdavo.“

Rusai ta pati darydavo ir islaisvitose zydu koncentracijos stovyklose.
Tuomet iskasdavo duobes ir fotografuodavo, kad vokieciu darbelis.