Tema: Re: lenkiskos pavardes
Autorius: Makauskas Vidas
Data: 2009-09-17 08:33:40
> Jei lifte 5 lietuviai ir vienas rusas kokia kalba bus kalbama lifte?

Anekdotas galioja Vilniuje, Klaipedoje, Visagine... Kai buvau paauglys Anyksciuose 5 rusu kompanijoje kalbejome lietuviskai. Gal todel, kad buvau is Vilniaus :)
Siandien samdau statybininkus, "tuteisiai" vercia tave kalbeti kalbet rusiskai. As kalbuosi lietuviskai su tuo, kuris tam "pasiduoda" panasiai taip "cia reikia daryti taip ir taip ir paaiskink ..., kad taip darytu". Tas anas, aisku, rusakalbis, o tas, su kuriuo kalbu, automatiskai tampa "brigadininku"...
Daznai issikvieciu viena "tuteisa" is kaimo - pasirodo varo lietuviskai be jokio akcento. Gerai dirba - kai kada lepteliu rusiskai. Bet jis jau pats rodo iniciatyva, nes mate ir zino kokiomis salygomis gauna pinigus. Taip ir turi buti. Visoje Europoje imigrantai gauna mazesni atlyginima. Nenori kalbeti lietuviskai - ne mano problema.
Lygiai taip pat pries 30 metu lietuviskai kalbantiems darbininkams mokedavau aukstesnius atlyginimus - rusams, lenkams, baltarusiams... ir kiti bijojo papriestarauti. Jau minejau, kad mano senelis visiskai nekalbejo lietuviskai. Gal todel labiau gerbiu rusus ar "tuteisius", kurie kalba lietuviskai uz tuos lietuvius, kurie nekencia VISU rusu ar "tuteisu". Stebiu, kad tokiu lietuvisku "ereliu", bent jau Vilniuje, pasidare dauguma. Kur jie buvo okupacijos laikais?