Tema: Re: Valstybių istorija
Autorius: Doc
Data: 2009-02-17 22:01:34
"old1" <fghgf@fghf.dfsf> wrote in message news:gnepq7$ji$1@trimpas.omnitel.net...
> Visu pirma dabartineje vakaru santvarkoje valdzia tikrai negali LAISVAI 
> naudoti smurta kada tik nori, toli grazu. 

Kaip tai negali? Gali naudoti ir naudoja, jei tik nepaklūsti jos terorui. Vat pvz. sugalvojo mūsų valdžia, kad nuo Naujų privalai pirkti iš valdžios sveikatos draudimo paslaugą. Atsisakyti nepriklausomai nuo to ar tau šitos paslaugos reikia ar ne, negali, nes susilauksi valdžios smurto. Ir analogiškų sugalvojimų valdžia sugalvoti gali vienašališkai kiek tik jai patinka ir kada tik patinka.

> Beto pats teiginys, kad 
> valdzia(kaip visa) siekia savu tikslu yra nelabai teisingas.
> Del savanorisku santykiu, tai irgi labai slidus reikalas, kada tokie, pilnai 
> savanoriski egzistuos. Dirbdames darbe tu irgi atstovauji kazkokiai 
> "fermai", kuri tave "isnaudoja", pasiima didesne dali tavo sukurtos vertes, 
> gali tave bausti(mazinti alga, priedus ir tt.) pagal ju paciu sukurtas 
> taisykles. Nematau tame didelio principinio skirtumo. Bet kokioje grupeje 
> zmoniu formuojasi tam tikros taisykles, pagal kurias taikomos kazkokios 
> bausmes(nebutinai tiesiogines ar fizines, tai priklauso nuo grupes 
> pobudzio), tai naturalu, neisivaizduoju, kaip be to galima apseiti.

Dėl savanoriškų santykių nieko slidaus nėra. Eiti į darbą ar ne tu renkiesi laisva valia. Ar samdyti tave ar ne konkrečiam darbui atlikti (ar pirkti tavo paslaugas) darbdavys taip pat sprendžia pats (neskaitant atvejų, kai į savanoriškus santykius įsikiša valdžia). Po tokių savanoriškų mainų abi sandorio šalys lieka geresnėje padėtyje, nei kad prieš sandorį, nes jei būtų kitaip, sandoris nebūtų įvykęs. Kai tuo tarpu ar pirkti valdžios paslaugas ar ne rinktis negali net ir tada, jei tau jos paslaugų nereikia, todėl valdžios paslaugų "pirkimas" yra lygiai tiek pat savanoriškas, kiek ir reketininkų paslaugų pirkimas, o po paslaugų "pardavimo" viena šalis lieka apiplėšta (blogesnėje padėtyje nei iki "sandorio"), o kita nepagrįstai praturtėjusi (geresnėje padėtyje nei iki "sandorio"). 

Pasakymas, kad jei tau nepatinka valdžios teroras gali nutraukti veiklą, palikti savo namus ir išvažiuoti arba gali pats eiti į valdžią yra analogiškas pasakymui, kad jei tau nepatinka reketininkų teroras, gali nutraukti vykdomą veiklą, palikti savo namus ir išvažiuoti arba pats tapti reketininku.
 
> Kalba pakankamai nemazai apie vadyba jis, ten kur analogijos su karvemis, ju 
> ploto padidinimu ir tt. Tai is esmes apeliuoja i esminius vadybos principus, 
> tai kas naturalu demonstruojama, kaip kazka nesuvokiamai baisaus(panasiai 
> kaip komunistaidemonstruoja "kapitalizma"). Gal tai ir skamba nemaloniai, 
> bet rinka diktuoja tokias salygas.

Rinka, kurioje žmonės yra kitų žmonių nuosavybė, kaip kad karvės? Esmė ir yra tame, kad nustojus laikyti prievartinius (politinius) santykius legaliais, žmonės nebebūtų kitų žmonių nuosavybe.

> Ambicijos siekiant valdzios(nebutinai valstybes, galbut firmos, rinkos 
> dominavimo, galbut net kolegu palankumo, simpatiju ir tt.) yra esminis 
> faktorius, skatinantis mus issiskirti, dirbti daugiau/geriau nei kiti. 

Ambicijos siekiant rinkos dominavimo, kolegų palankumo ir simpatijų, be abejo yra vienas iš konstruktyvių faktorių, skatinantis dirbti geriau/daugiau nei kiti bei tobulėti. Ambicijos siekiant valdyti žmones naudojant prieš juos prievartą neturi nieko bendra nei su vadyba, nei su tobulėjimu. Tiksliau tokios ambicijos naikina tobulėjimą, nes jei gali teisėtai naudojant jėgą atimti pinigus iš savo klientų nepriklausomai nuo to ar jiems tavo paslaugos reikalingos ar ne ir nepriklausomai nuo to ar kas nors norėtų ir galėtų analogiškas paslaugas suteikti pigiau/geriau, tobulėti nėra jokių paskatų.

--
Doc