Tema: Re: Koki enduro pasirinkti
Autorius: ezhiukas
Data: 2010-03-17 09:25:53
imho pirma reikia nusprest kiek daug ir toli tu vazinesi asfaltu.
Universaliu aparatu nebuna. Visada yra kazkokie kompromisai. Pagrinde enduro
skiriasi savo svoriu (kuo sunkesnis, tuo patogiau ir stabiliau toli vaziuoti
asfaltu, bet sunkiau purvyne), motoru (viencilindriai paprastesni ir
lengvesni, bet del vibraciju ne itin tinka kelionem, dvicilindriai
galingesni, maziau vibraciju), priekiniu ratu (19" stabilesnis ant asfalto,
21" geriau bekeleje)  ir plastmasem (daugiau plastmasiu - geresne apsauga
nuo vejo ir lietaus, bet daugiau sansu kazka sulauzyt purvyne. Krosines
plastmases yra minkstos, todel neluzta, tik apsibraizo). Taip kad tenka
pasirinkt tavo vazinejimo stiliui artimesni derini. Galima isskirti kelias
enduro klases:

Dideli plentiniai enduro:
Aprilia Caponord
BMW GS 1100/1150/1200
Cagiva Elefant
Cagiva Grand canyon
Honda Varadero
Honda Transalp (naujesni modeliai)
Suzuki V-storm
Triumph Tiger
Yamaha TDM

Pakankamai galingi, sunkus ir patogus ilgesnems kelionems asfaltu, zvyru.
Bet didesnes bekeles reiktu vengti, net ir slapi misko keliukai gali buti
pavojingi - nugriuvus sunku pakelti, greit luzta plastikai, del 19" prikinio
rato sunku rasti rimtesniu bekeles padangu

Turistiniai enduro tinkantys ir bekelei:
BMW F800GS
Honda Afrika twin
Honda Transalp (senesni modeliai)
KTM Adventure
Yamaha XTZ Supertenere

Nuo plentiniu skiriasi mazesniu plastiku kiekiu, 21" priekiniu ratu. Vis dar
pakankamai sunkus ir galingi ilgom kelionem. Su patyrusiu vairuotoju uz
vairo gali pravaziuoti per gana dideli purva, bet jei jau uzklims, teks
gerai paprakaituoti

Softai orientuoti i plenta
Aprilia Pegaso
Cagiva Canyon
BMW F 650 GS
Honda Dominator
Kawasaki KLE
KTM LC4 Adventure
Suzuki DR750/800
Yamaha Tenere

Gana nesunkus, viencilindriai, daug plastiku kurie luzta griunant, pas kai
kuriuos priekyje 19" ratas. Toli asfaltu su jais nenuvaziuosi, truksta
galios, uzknisa vieno cilindro vibracijos - geras variantas maltis po miesta
ar kokiu 100 km spinduliu uz jo.

Softai orientuoti i bekele
Honda XR650L
Kawasaki KLR
Suzuki DR650
Yamaha XT

Nesunkus, viencilindriai, plastmases pagrinde krosines, neluztancios,
priekyje 21" ratas. Paprastai rekomenduojamas variantas pradedanciajam
enduristui. Tinka ir po miesta iki 100 km, ir i purvynus gali ilisti
nebijodamas nieko sulauzyti. Pavazinejus paprastai suprantama ko nori ir
tada jau perkamas arba hardas, arba kelioninis enduro :)

Pushardziai
Honda XR650R
Kawasaki KLX
KTM LC4
Suzuki DR-Z
Yamaha TT

Siektiek mazesnis svoris nei softu, rimtesne pakaba. Geras vairuotojas su
tokiu gali listi bet kur, nebijodamas dideles prieziuros, kurios reikalauja
hardai.

Apie hardus nerasysiu, nemanau kad tau to reikia. Lengvi ir galingi
motociklai artimi krosiniams, bet reikalauja daug prieziuros.

Skirstymas orientacinis, taip kad jei yra kokiu klaidu per daug nepykit :)

O siaip tai vieno motociklo yra per mazai, ju kaip moteru, norisi daug ir
skirtingu ;)