Tema: Re: Klausimelis susijes ir su programavimu?
Autorius: Martozo
Data: 2010-09-28 09:02:46

> Tą patį laišką ir ivpk nusiunčiau, nes matau, kad jūsų misija yra
> „Planuoti, organizuoti ir koordinuoti informacinės visuomenės plėtros
> procesus“, o tas e-policija skirtas nebent idėjos diskreditavimui.
> Tikėjausi, kad bent jūs mentams paaiškinsite kam reikalingas internetas
> ir kam reikia sisteminti duomenis. Laišką siunčiau 2010.09.14 21:56.
> Nueik į tą puslapį ir pabandyk pasinaudoti :)

Tas kas tvarko info meilą laišką gavo, persiuntė, bet sekančio gavėjo kažkodėl į spam folderį nuėjo... Dabar žiūri. Vakar prisijungiau prie policijos puslapio tai šiokie tokie mano asmeniniai pastebėjimai:

> Ačiū, kad sutvarkėte sertifikato reikalus, bet ar Jūs pats buvote tame
> puslapyje (https://ep.policija.lt) ir bandėte pasinaudoti sistema?
> Ji absoliučiai neintuityvi,

Subjektyvus dalykas.

> leidžia prikabinti tik po vieną failą, nėra
> jokios galimybės aprašyti skundžiamą pažeidimą.

Ten kiek mačiau yra keli paslaugų variantai ir tu greičiausiai kalbi apie pasirašyto pareiškimo pateikimą. Nes dvejose prieš tai einančiose paslaugose galima pateikti viską, ką čia paminėjai.

> Taip pat nesuprantama,
> kam reikalinga „captcha“, jei jau naudojamas el. parašas. Negi manote,
> kad virusai ar spamo botai naudosis el. parašu?

Toje paslaugoje parašas reikalingas tik dokumento autentiškumui užtikrinti (ne tapatybei nustatyti). Spėju, kad sistema nedaro patikrinimo ar prikabintas dokumentas pasirašytas. Norint pasinaudoti būtent šia paslauga nereikalingas tapatybės nustatymas, todėl taip, botai gali užspaminti sistemą.

> Negana to,
> nepriklausomai, ar įdėtas eToken, ar jis guli kišenėje, sistema
> raportuoja lygiai taip pat: iššoka javascript pranešimas „Jūsų
> pranešimas gautas! Ačiū, kad naudojatės policijos elektroninėmis
> paslaugomis!“

Čia jau reiktų sistemos procesusu nagrinėti...

> Tai tada kyla klausimas – kam reikalingas el. parašo
> formavimo priemonės pasirinkimo sąrašas, jei sistemai pats parašas neįdomus?

Todėl kad norint perskaityti dokumentą svarbiausia ne parašas, o kokiame konteineryje pateikiamas dokumentas.

> Čia buvo bendri pastebėjimai, o dabar konkretūs klausimai:
>
> 1. Kiek kainavo šios „sistemos“ įdiegimas?
> 2. Kas atliko užsakymą?
> 3. Kas formulavo techninę užduotį?
> 4. Su kokiais nepriklausomais konsultantais buvo tartasi dėl vartotojo
> sąsajos?
> 5. Kas atliko sistemos testavimą?

Čia tai jau nežinau...

> 6. Kodėl sekti prašymo nagrinėjimo eigą galima tik autentifikavusis per
> bankinę sistemą? Kam gi tada reikalingas pats valstybės institucijų el.
> parašas, jei juo besinaudojant siūloma mažiau galimybių nei galima gauti
> naudojantis privačių komercinių struktūrų paslaugomis? Ar šiuo būdu nėra
> diskredituojama pati el. parašo idėja?

Čia spėju yra šiek tiek klaidingai suformuotas paslaugos pavadinimas. Norint sekti eigą reikia nustatyti tapatybę. Jie ten parašė identifikavimasisis per bankininkystės sistemas, tačiau realiai jie nukreipia į epaslaugos.lt kur galima pasirinkti kaip identifikuosies (bankai, tapatybės kortelė, kiti sertifikatai...).