Tema: Re: kortele, pasas ar teises ...
Autorius: Laimis
Data: 2010-08-30 14:34:41
Jonas Sergejenka rašė:
> Man asmeniškai pasų poskyriaus darbuotoja pareiškė, kad ID kortelės
> privalomumą reglamentuoja EU teisė, dėl to atsisakyti jos taip
> lengvai ir neišeina. Beliašai ne mano, EU teisę besimokindamas
> EB/EP/EK Reglamentų nei Direktyvų apie ID kortelės privalomumą
> neskaičiau, ieškoti pats tingiu, skambinti ne man.

Kaip tu nesupranti, kad jei tave „prievartauja“ ir „reketuoja“, tai
jokia teisė negalioja ir nėra teisinga! Tai banditizmas tik prisidengus
valdžios eufemizmu!
Tuo tik dar sykį patvirtinai, kad valdžia (kokia ji bebūtų -- EU ar LT)
yra tie patys tironai, demonai, tranai.
Tik Somalyje matyti šiokios tokios gerovės santvarkos užuomazgos...

Jei kiek rimčiau, tai EU teisė kažkodėl leidžia neturėti _compulsory_
tapatybės kortelių keliose jos šalyse (Prancūzija, Italija, ...)
Tačiau tai nereiškia, kad tapatybės patvirtinimui ir įvairiems kitiems
reikalams susijusiems su autorizavimu/tapatybe ten (ir apskritai)
nereikalaujama/nebūtina (mandatory) jokių kitų dokumentų, kurie turbūt
taip pat kainuoja. Šia prasme užsispyrusiam ožiui, „kuriam to nereikia,
kuris to nenori“, tai joks argumentas ir jokia paguoda, nes prireikus
jam ką nors pagrįsti, įrodyti, teks išsiimti vienokią ar kitokią
pisulkę, spravkę, už kurią iš jo turbūt „išprievartaus“ mokestį (ar bent
jau laiką).
Net JAV, liberalizmo Kapitolijus (ir kur kas perspektyvesnis
inkubatorius Doc'o utopinei santvarkai užsimegzti), per plauką išsisuko
nuo Real ID (tiesa, gresia Pass ID...).
Nežinau, nežinau...
Man rodos, kad tendencijos tokios, jog visus tapatybės dokumentus,
licencijas ateityje bus stengiamasi unifikuoti vienos kortelės pavidalu,
ypač jungiant tai su papildomomis/pagrindinėmis elektroninėmis
paslaugomis (balsavimas, parašas, autorizavimas). Migracijai/keliavimui
ES viduje jau dabar iš esmės pakanka tam tikro standarto nacionalinės
tapatybės kortelės (tiesa, jeigu burbulų nepradeda pūsti koks pakiaušęs
provincijos pasienietis...). Kai harmonizavimo ir unifikavimo procesas
įsibėgės, tai biurokratizmo ir galvos skausmo turėtų likti vis mažiau ir
mažiau. Tiesa, privatumas ir konfidencialumas, kontrolė/priežiūra,
duomenų apsauga bus/yra kitas galvos skausmas.