Tema: Re: karka
Autorius: Baubas
Data: 2009-12-08 09:54:56
"Tomas" <t@t.lt> wrote in message news:hfid3a$ruj$1@trimpas.omnitel.net...
> Sveiki,
>
> su sąlyga, kad uošvis pjovė kiaulę namie atsirado karka. Kažkada rodos
> buvo
> diskusija apie jos ruošimą, bet neberodo.
> Taigi prašau pasidalinti mintimis apie karkos ruošimą valgymui.
>
> Ačiū, Tomas

Dalinuosi savo surinkta medziagas apie karkas (daug kas is cia) ;-)
**************************
Visų pirma įtrinu karką su druska ir pipirais, palaikau kelias valandas
prieš virimą. Tada į šaltą vandenį ir verdu. (Nusiteik kelių valandų virimui
ir tokio kiauliško kvapo namie - jis man nuo vaikystės nepatinka...) Kad ta
karka būtų kvapnesnė, į puodą dar įmetu svogūno galvą, česnako kelias
skilteles, lauro lapelių. Kai jau ji išverda, išspaudžiu kelias česnako
skilteles ant jos su tokiu česnakų spaustuku ir kepu orkaitėj kol apskrunda.
Kiti dar prieš kepant garstyčiom ištepa, bet aš nebandžiau.

Nemarinuota karka dedi į puodą ir būtinai nugraibai putas tik po to dedi
prieskuonius. Bet kokius, kokius tik norit. Svarbiausia vanduo turi būti
posūris. Paverdat apie valandą (nors priklauso nuo dydžio, žodžiu mėsa turi
būti minkštoka). Tada pasiruošiat aptepimą. Valgomas šaukštas medaus.
šaukštas sojos ir česnako skiltelė. Viską sumaišyti ir aptepti karką, tada
dėti i orkaitę ir kepti apie 30 min. (aš paleidžiu grilių). Nu ir viskas.
Skanaus.

O aš nusipirkusi karka gerokai įtrinu įv. prieskoniais,ir kmynu ir cesnaku
ir mesos prieskoniu. pagal fantazija,kelis lašelius aliejaus. Ir palieku
kokioms 2-3 paroms įsimarinavimui. O po to i foliją arba kepimo maišelį ir
kepu orkaitėj. Visi giria kas valgo

aš karkos marinavimui pasidarau tokią košelę iš česnakų, lauro lapų, druskos
ir alyvų aliejaus. Karką truputį įpjaunu keliose vietose, ta košele aptepu
ir palaikau kelias valandas iki kepimo. Koks aromatas mėsytės...

Karką kepu troškintuve neuždengus dangčio-ir kepa ,ir troškinas vienu
metu,tik kartais pavartyti reikia.O prieskonius naudoju panašius,kaip ir
Saintlina-druska-česnakai,lauro lapai,į skystį dar kvepiantį piprą įmetu.
Nei karto nenusivyliau rezultatu,o kvapai kokie...vaikai dar neiškepus apie
viryklę sukinėdavos

Cia pas mus yra tokiu prieskoniu misinys "Style in Chainys" (Kinieciai
beveik viska daro saldziai arba saldziaruksciai), tai va suberiu ji ant
karkos, dar idedu truputi cukraus, druskos , soju padazo, alyvuogiu
aliejaus. Viska gerai itrinu ir palieku parai. Tada dedu i skarda, kokius
tris sluoksnius uzdedu folijos, bet neyvynioju karkos , o uzdedu ant skardos
ir karkos, aplankstau ja ant skardos krasteliu. Kepu ziurint pagal kg. kilui
dedu apie 40min ir dar dadedu + 30 min. na pvz. karka sveria 2 kg, tai kepu
apie 1val 20min + 30min. viso gaunasi 1val.50min. orkaites temperatura apie
170, 160.

1 kg kiaulienos karkos (2 karkos po 500 g)

prieskoninių daržovių

1 lauro lapas (Lauro lapas)

3-4 žirneliai kvapniųjų pipirų (Kvapieji pipirai)

3-4 žirneliai karčiųjų pipirų

druskos

Glazūra:

1 stiklinė alaus

1/2 stiklinės aliejaus

1 šaukštas skysto medaus

2 šaukšteliai maltų kmynų

Alų išmaišyti su aliejumi ir medumi, pagal skonį įberti kmynų ir druskos.
Karkas - jeigu reikia - nusvilinti, nugramdyti, nuplauti, užpilti verdančiu
vandeniu ir pamažu virti, kol suminkštės.
Kai mėsa bus beveik minkšta, sudėti nuvalytas bei nuplautas prieskonines
daržoves ir prieskonius, baigti virti.
Karkas išimti, ataušinti, išpjauti kaulus, odą supjaustyti kvadratėliais,
aptepti glazūra.
Kepti grilyje kartkartėmis vartant ir tepant glazūra.
Patiekiant galima pabarstyti kmynais.

Karka su slyvomis

1,5 kg karka,
2 dideli svogūnai,
1 petražolių šaknis su lapais,
druskos,
pipirų,
laurų lapelių,
20 vengrinių slyvų.

Svogūnus ir petražolę susmulkiname, įdedame druskos, pipirų ir apdedame jais
karką. Uždengę marinuojame per naktį. Mėsą su svogūnais sudedame į puodą,
užpilame vandens, įdedame 2 laurų
lapelius, jeigu reikia, druskos ir išverdame. Baigiant virti sudedame
slyvas, kad jos gerai perkaistų. Patiekiame su svogūnų padažu ir slyvomis,
papuošiame petražolių lapeliais

IDARYTA KARKA
1 karka
1 virta kiaulienos ausis
150g farso
1morka
1kiausinis
2saukstai grietineles
druska pipirai, mairunas, raudonelis
is karkos issimti kaula, itrinti prieskoniais, druska ir pusvalandy
pamarinuoti.
i farsa imusti kiausini, supilti grietinele, paskaninti druska ir pipirais,
gerai sumaisyti. morka supjaustyti plonomis juostelemis.
i karkos vidu sudeti ausi, vistienos farsa ir morkos juosteles.
jeigu karka isiro ja galima suristi.ideti i kepimo maiseli ir kepti apie 1
valanda.

KIAULIENOS KULNIUKU (KARKOS) VYNIOTINIS

1 vidutinio dydzio karka
300g maltos kiaulienos
1 kiausinis
1-2 morkos
druskos, pipiru, lauro lapu, cesnako, prieskoniu kiaulienai, ziupsnelis
kmynu

Iskaulinta karka gerai ismusu su plaktuku mesai musti ir sumarinuoju su
prieskoniais. Tai darau dazniausiai is vakaro, kad gerai pasimarinuotu.
I malta kiauliena idedu prieskoniu ir imusu kiausini. Ant stalo iskloju
karka, pabarstau kmynais, dedu malta kiauliena(isploju kaip blyna ant
karkos), per viduri dedu nuskustas, nuplautas ir i keturias dalis perpjautas
morkas (galima tik pusiau perpjauti) ir susuku i celofana bei stipriai
perrisu kaproniniu sniureliu.
Verdu apie 2 val. I vendeni reikia ideti druskos, lauro lapa, kvepianciu
pipiru zirneliu ir kleta cesnako skilteliu.
Kai isverda as dar karta perrisu su sniureliu, kad geriau sustingtu ir
pjaustant nesubyretu. Tada paslegiu ir palaikau kol kaip reikiant atausta

Karka su sienu

Paimi mėsytę, suvynioji ją į kokią servietką, idedi į puodą su vandeniu ir
dar įdedi porą saujų šieno...

Kai jau kaip ir išverda, išimi, perdedi į kitą puodą, užpili juodu alumi,
pridedi prieskonių ir troškini..

Paskui iš to paties skysčio, kuriame troškinosi padarai padažiuką... ir -
skanaus