Tema: Re: Genetiškai modifikuoti produktai Li
Autorius: Ruta
Data: 2009-02-03 13:44:40
dichlofosas schrieb:

> Prisiminęs geltonuojančius rapsų laukus, kurių sunku nepastebėti, nuėjau į
> LR Statistikos departamento puslapį.
>
> 2003 metais - rapsų pasėliai užėmė 70 tūkst. ha. 2007 metais - plotas
> išaugęs iki 170 tūkst. ha. Tai - 13% visų Lietuvos pasėlių ploto.
> Pastebimas dydis, sakyčiau.
>
> P.S. Mano pažįstamas turi ekologinį ūkį Rokiškio raj., be kita ko augina ir
> rapsus. Duoda kartais mechaninio spaudimo rapsų aliejaus. Savotiškas
> toksai, bet man patinka kartais, ant kokių salotų užsipilti.

O bet pagooglinus rezultatai atitiko mano nuojautas - Lietuvoja aliejus
negaminamas (ar bent jau gaminamastik niekiniais kiekiais).

Ką pavyko rasti:

"Pasvalio agrochemija" pasistačius rapso aliejaus spaudyklą, bet aliejus
  naudojamas biodizelino gamybai. Įranga tinkama ir maistiniam aliejui,
bendrovė tai pasilikus "kaip atsarginį variantą".

"Obelų" ir "Vilniaus" aliejus - abu spaudžiami ne Lietuvoje. Rapsų - iš
Estijos, Saulėgrąžų - iš Ukrainos. Iš viso įdomus straipsnis:

http://www.marketing.lt/lit/_Maisto_prekes_zenklinimas__lietuviskas_/219

O daugiau... kaip ir nieko.