Tema: Re: kintamos sroves matavimas su testeriu netiesiogiai
Autorius: Mazgiukas
Data: 2010-01-17 18:33:20
Sashas rašė:

> Visu pirma neisivaizduoju kaip normaliai gyvenant galima sunaudoti 500 kWh
> per menesi,

Pasistatyk elektrinę viryklę (ir naudok ją gan intensyviai), nuolatos
dirbantį kompiuterį ir sužinosi. Bet taip jau buvo, kad prabangiai
gyvenau, kelis kartus net keletą mėnesių iš eilės ateidavo RST
pasitikrinti ar tikrai tek sudeginau, tipo, kad į priekį nesumokėčiau.

  o dar labiau neisivaizduoju kaip ant lempu sutaupyti 270 kWh.
> Net jei lempos degtu istisa para, tai per valanda turetu taupytis
> 270000/30/24=375Wh, tada leiskite paklausti kiek tu lempu istisai dega, kad
> tiek susitaupo.

Pvz. Virtuvėje buvo 150W lempa. Kuri pasikeitė į 24W. tai būtų 126Wh
sutaupymo per valandą. Virtuvėje šviesa naudojama vidutiniškai 4-5
valandas per dieną - štai ir 0,5hWh ir daugiau per dieną. Dabar
paskaičiuokime, kad dar trijuose kambariuose išmetame po vieną 100W
lempą (nors realiai buvo kai kur pakeista po daugiau nei veną), ją
pakeisdami į 21W taupiąją - t.y. 79W taupymas. Vadinasi per valandą
79×3=237Wh.
Dabar sudėkime 237+100=337Wh.
Ar būtinai dabar turiu tiksliai suskaičiuoti visas pakeistas lempas ir
jų galingumus kad įrodyčiau likusias 38Wh?

> Sakykim, kad viena lempa sutaupo pagal tamstos skaiciavimus 100-21=79W,
> reiskia pas jus istisa para turetu sviesti 5  21W taupiosios lempos.

Čia kaip suprast turi šviesti? Būtent tame ir reikalas kad tie 79W per
valandą nesunaudojami. Penkios 21W lempos sudegintų tiek energijos kiek
sudegina viena 100W. Bet man nereikia tų penkių. Kitaip sakant lempų
skaičius lieka toks pats, bet energijos suvartojimas mažėja ryškiai.

> Ivertinus tai, kad sviesa dega 4-5 valandas per para, tu lempu turi buti
> apie 30.

Atvirkščiai mąstai. Taip sutinku, turėčiau deginti kelis kartus daugiau
lempų nei deginu, jei reikėtų sudeginti tiek energijos kiek sudegindavau
anksčiau (patys santykiai apie tai kalba). Bet iš to ir atsiranda
sutaupymas, kad lempų nedaugėja.

> Aisku jei gyveni triju aukstu name,

Deja. Tik 3 kambarių bute, kuriame gana aktyviai visuose kambariuose
elektra naudojama.

> kaledine eglute, gal tos taupiosios lempos ir duoda koki nors efekta
> elektros saskaitai, bet ar tai galima pavadinti taupymu.

Bet juk tu nesi net teisingai suskaičiavęs teoriško sutaupymo. Kažkaip
netikiu, kad išbandei gyvai. Na ir tikrai - nėra tas sutaupymas
šimtinis. Apskritai, pasižiūrėkime kokios būna sumos už elektrą - na iš
kur ten bus kažkaip ypatingai jaučiami skirtumai - keliasdešimt litų per
mėnesį - tai ypatingai geras sutaupymas, bet kai tai prilygsta apie
litui per dieną tai aišku, kad labai greit nusivilt galima tuo taupymu.

  Ir ar nera
> efektyvesniu budu taupyti. Be to toks elektros sunaudojimas ir pagal ji
> paskaiciuotas taupymas nelabai tinka daugumai zmoniu.

Kažkaip įtariu, kad tamsta nelabai mokate buto mokesčius, ir nelabai
įsivaizduojate kiek tai yra 1kWh, kiek apytiksliai energijos sunaudoja
vienas butas. Aš bent jau apie tai žinau kiekvieną mėnesį susimokėdamas
sąskaitas.