Tema: Re: kintamos sroves matavimas su testeriu netiesiogiai
Autorius: Mazgiukas
Data: 2010-01-17 13:07:38
Sashas rašė:

> Jei viska skaiciuoti teoriskai sutinku, energijos sutaupoma, bet beda ta,
> kad tos lempos netarnauja tu deklaruojamu 10000 valandu ir 18W lempa tikrai
> nesviecia taip kaip 75W.

Nu ką aš žinau kokias lempas perki. Pas mane patį jau beveik 3 metus
tarnauja Osram, kurioms gamintojas žadėjo 6000 val. kurias jau tikrai
sudeginau. O 24W lempa šviečia net ženkliai šviesiau nei 100W kaitrinė.

  Standartine taupioji lempa netinka i didziaja dali
> sviestuvu, nestandartiniu matmenu lempos brangios,

Ką žinau. Kas yra brangu tamstai. 18-20Lt Osramai beveik visi kainuoja.
Ir dabar yra jų visokių formų kurias galima sudėti labai daug kur.
Nesiremkite patirtimi, kurią įgavote kai tik pasirodė tos lempos,
nueikite į parduotuves ir pasidomėkite ką galima nusipirkt.

  ju negalima sukti i
> sviestuvus su uzdaru gaubtu,

Šiaip jau į uždaro gaubto šviestuvai jiems kenkia dėl šilumos sklaidymo.
O šilumos daug daugiau skiriasi ir nuo kaitrinių ir ne visas jas irgi
galima sukti į uždarus gaubtus.

  daznai jungineti,

Ten kur dažnai junginėjama paprastai užtenka mažos galios kaitrinių. Ten
ir taupymas nevyksta

  pradeda sviesti pilnu
> galingumu tik po tam tikro laiko ir t.t.

Maždaug 1-2 minutės. Tai tikrai nėra didelė bėda.

  Sudejus visus trukumus tas
> sutaupymas per gerkle iseina.

Jūsų teisė rinktis.

  Pats susisukau tas taupiasias lempas, tai
> sviestuvas atrodo kaip ufonautu laivas ir tik uzdegus sviesa kambaryje nieko
> nematai.

O tu iš tamsos ateik į šviesą - irgi kažkiek laiko prastai matysi - nes
akis prie šviesos neprisitaikiusi. Tai iš kitos pusės gal tai ir gerai,
kad iš karto ta šviesa nėra visu pajėgumu.

  Anksciau kambari apsviesdavo dvi 60W kaitrines lempos dabar sudetos
> 4 po 14W taupancios ir tikrai sviesiau nepasidare,

Tai dar kartą grįžkime prie klausimo kokios tos tauposios. Nes kiek pats
matau, tai tos pigesniosios tikrai ir yra spingsulės kiniškos kokybės.

  o pagal uzrasa ant
> dezutes turetu buti sviesiau dvigubai. Uz elektra moku lygiai tiek pat kiek
> ir anksciau.

Prieš 3 metus, grynai tik dėl sportinio intereso pasikeičiau lemputes
viename kambaryje - vieną 60W į 14W (75W ekvivalento) ir vieną 100W į
21W(100W ekvivalento). Nuo tada kambaryje tikrai būna šviesiau, o po
mėnesio pamatęs mažesnę sąskaitą ir pridėjęs tai, kad buvo ruduo ir
trumpėjant dienoms sąskaita tapo ženkliai mažesnė už prieš tai buvusio
mėnesio sąskaitą, ir bent 30Lt mažesnė už pernykštę to paties
laikotarpio sąskaitą, ir pakeitus lemputes į taupiąsias visur, kur gali
būti sutaupoma, pradėjau mokėti už dvigubai mažesnį energijos
sunaudojimą nei iki to (bukvaliai nuo beveik 500kWh nukrito iki
230-260kWh per mėnesį).
O dabar tamstai reiktų pagalvoti, ar tikrai tas mokėjimas liko kaip buvo
nes niekas nepasikeitė. Būna gi, va įsisukau taupiąją lemputę ir vietoje
100Wh sudeginu 21Wh vadinasi galiu dar 79Wh sunaudot nepakeisdamas
sąskaitos ir nusiperka kokį nors naują aparatą).

  Neisivaizduoju kur cia tas taupymas. Jei kada tu lempu kaina ir
> atsipirks,

Naudojama Osram viena 24W lemputė vietoje 100W lempos po 6 valandas per
dieną, šiandieninėmis elektros kainomis atsiperka per tris mėnesius. O
per 6000 valandų darbo laiką (2,5 metų po 6-7 val. per dieną) sutaupo
apie 180Lt. Kaip tokiam laikui, tai atrodo visai nedaug. Bet tai yra
vienos lempos išlošis ir visai nesunku susiskaičiuoti kiek tai gaunasi,
kai namie pakeičiamas visas lempų paketas.
Tik vėl pakartosiu klausimą - kodėl perkate pigias lempas? Sena tiesa,
kad skūpus moka du kartus.

  jos jau tikriausiai bus isejusios is mados, visi laikrasciai
> rasys, kad taupancios lempos ne tokios jau ir taupancios, kad jas reikia
> mesti i siukslyna ir pirkti pazangios technologijos LED lempas. Ir vel ratas
> is naujo.

Matematika parasta, kad su ja susitvarkytų ir antrokas.
Taip. Ateis laikas tikrai LED pakeis dabar populiarinamas taupiasias. Ir
nerekia manyti, kad tie, kas sugalvojo tų lempų taupumą, pamiršo
suskaičiuoti kiek kainuoja pati lemputė, kiek kainuoja jos utilizavimas
ir t.t. Viską jie suskaičiavo dar tiksliau nei patys galim
susiskaičiuoti. O pagal visus dėsnius tai sutaupyta energija turi būti
kaip tik lygi tiek kiek ir kainuoja tą lemputę pagaminti, parduoti ir po
naudojimo utilizuoti.