Tema: Re: Lietuva pagal investicijas net trečdaliu lenkia ir Latviją, ir Estiją
Autorius: RaR
Data: 2010-11-23 13:19:43
Na, manau, kad latviai, pasielgę racionaliai (tiesą sakant, jie kitos išeities nelabai ir turėjo), vėl praspjovė mus su savo tiesmukišku išdidumu. Aš krizės pradžioje buvau už TVF paskolą, ir kol kas nuomonės nekeičiu. Dėl nuosmukio gylio ir skaičių čia nesiginčysiu, bet paskola iš TVF turi du gerai žinomus teigiamus aspektus (neigiamų nenagrinėsiu, ir nemanau kad jie mūsų atveju būtų labai reikšmingi). Apie tai rašiau čia ir prieš pusantrų metų.

Be to, kad latviai skolinosi su triskart mažesnėmis palūkanomis, jų vyriausybė galėjo smarkiau karpyti išlaidas, tuo pat metu nesunaikindama savo politinio kapitalo. Seniai žinoma, kad paskolą iš TVF paėmusios vyriausybės gali "blogiečio" rolę priskirti TVF, raginančiam mažinti išlaidas ir didinti mokesčius. Vyriausybė tuomet aiškina, kad ji nieko negali padaryti, ir netgi kartais parodo tikrą ar tariamą nepaklusnumą TVF, atsisakydami apkarpyti/mažiau apkarpydama kai kurias išlaidas ar neįvesdama/įvesdama mažesnius kai kuriuos mokesčius. Taip ji tampa iš "blogiečio" "geriečiu", kovojančiu prieš TVF spaudimą.

Galbūt, arogantiško politiko įvaizdį susidaręs Kubilius ir nebūtų pasinaudojęs tuo TVF paskolos pranašumu, kaip tai padarė Dombrovskis, bet neabejoju, kad šis veiksnys padėjo Latvijos valdantiesiems laimėti rinkimus stipriausios krizės akivaizdoje.Štai apie šį Latvijos fenomeną jau galima rašyti ir vadovėlius, beje, kaip taupumo pavyzdys užsienio žiniasklaidoje visų pirma ir pateikiama Latvija. Tuo tarpu visai mūsų valdančiajai koalicijai po rinkimų gali būti sunku sudaryti net bent kiek reikšmingesnę opoziciją.