Tema: Re: Kaip veikia fractional reserve
Autorius: RaR
Data: 2010-06-16 09:50:32
Taip, manau viskas teisingai. Apie dalinių rezervų sistemoje taikomus skirtingus rezervų procentus skirtingų tipų indėliams neužsiminiau, nes tai tik komplikuotų esmės aiškinimą. O dėl tos skolų apskaitos, kai jokie pinigai neišeina iš banko, tai čia nėra dalinių rezervų sistemos ypatumas. Ir bet kokių skolų bendra skaitinė reikšmė (nesvarbu kaip tos skolos apipavidalintos - obligacijomis, čekiais, skolos rašteliais ar tiesiog žodžiu) visiškai neturi atitikti kurio nors CB išleistų pinigų kiekį. Esant dideliam ekonominiam aktyvymui, kai vyksta daug sandorių, bendras skolų kiekis paprastai didesnis. Ir net makroekonomikos vadovėliai šiek tiek klaidina, visokius M3 vadindami pinigais ir neakcentuodami kad tai nėra doleriai, o tik komercinių bankų išduotų paskolų (ir tuo pačiu gautų indėlių) skaitinė reikšmė doleriais.

Nenuostabu, kad pasimetę terminuose ir neįsigilinę į esmę visokie "Zeitgeist" ir "Money as Debt" kūrėjai neprofesionalai padaro klaidingas išvadas (neva atskleidžia kažkokį sąmokslą). Bet šiek tiek keista, kai klaidingas išvadas daro ekonomistai, arba bent jau kažkokios ekonominės srovės propagandistai.