Tema: Re: Radiatoriu stovu diametras
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2011-07-15 11:53:27
> Beje, kaip suprantu zadi sideigti visas imanomas sildymo rusis pas save name (orinis sildymas+zidinio sildymas+grinidnis sildymas+radijatoriai),. O gal geriau visdelto apsiriboti kelioms alternatyvomis, bet realiai veikianciomis? :)
>
> T:)

Nediskutuoju ar reikalingas vedinimas. Perki rekuperatoriu ir nesuki
smegenu.
Kitas varianatas nusiperki silumokaiti uz 400 litu ir nereikia jokio
rekuperatoriaus? Ar reikia paduodama ora pasildyti? Nezinau. Pazistamas
turi orini sildyma ir teigia, kad komfortabili puciamo oro temperatura
turi buti apie 35 laipsnius. Taigi ir man reiketu TIKRIAUSIAI paduoti
tokios temperaturos ora nors ir jo kiekiai daug kartu mazesni. Oras pas
mane paduodamas po langais tai kaip ir nematau problemu ji cia susildyti
nuo bendros sildymo sistemos. Gaunasi kaip ir konvektoriai, bet
ventiliatorius yra bendras visiems nuo vedinimo sistemos. Kol kas cia
nematau, kad kur nors zenkliai investuociau i vedinimo sistema. Kam
moketi uz rekuperatoriaus automatika, jeigu tai gali atlikti sildymo
sistemos valdiklis? Kodel naudoti oro pasildymui elektra, jeigu ora gali
sildyti sildymo sistema? O gal is viso man silumokaicio atsisakyti ir
ismetama ora paleisti per SS karstam vandeniui gaminti.

Zidinys/krosnis? Sildymo saltinis, kuris naudoja tik malkas. Nenoriu
diskutuoti ar toks reikalingas. Turiu ji ir gal kada nors panaudosiu.

Taigi kol kas jokios sildymo sistemos neturiu. Iki siol maniau, kad
turesiu geotermini, bet pastaraisiais menesiais nuomone pakeiciau ir
statysiu pacio maziausio galingumo automatizuota granulini katila.
Mazesnio kaip 10kW galingumo niekas Lietuvoje nesiulo. Internete yra
variantai, bet kainos apie 30,000. Granulinis katilas, veikdamas 10-20%
apkrovimu naudoja apie 40% daugiau granuliu. O juk daugelis vartotoju
teigia, kad ju granuliniai daugiausia laiko dega, kad patiekti kelis
kilovatus silumos. Taigi pirkciau maziau 10kW granulini, o galimu salciu
metu gauciau papildomai kokius 5kW is krosnies su malkomis.

Dar nepaminejau karsto vandens gamybos. Nezinau koki sprendima priimti.
Atsisakyti rekuperatoriaus ir naudoti issivadejusio oro SS? Kam man
kisti i SS, jeigu turesiu granulini? O ka daryti vasara? Kurti granulini
tik karstam vandeniui? Ikaitinti granulinio buferine talpa ir ja
prasukti per boileri? Vasara naudoti elektra? O rudeni pavasari ka
daryti su granuliniu? Taigi svarstau ka daryti su karsto vandens gamyba.
Noreciau katilineje tureti kokiu 300 litru talpa. Turiu dar viena arti
igyvendinimo fix ideja. Statysiu 3 vmt po kriauklemis elektrinius 15
litru boilerius, juos tarpusavyje sujungsiu, o karsta vandeni atsivesiu
i juios atsivesiu is katilines. Taigi uz 750 litu turesiu
recirkuriacijos sistema pakaitala ir 45 litru elektrini boileri. Kai
paleisiu dusa, pajungta nuo vieno is boileriuku, karsto vandens
papildymas vyks is gretimu boileriuku ir is katilines 300 litru karsto
vandens talpos, kurioje karsto vandens gali ir nebuti. Tuomet visi trys
boileriai isijungs savo tenus. Jeigu tuo metu bus prigaminta katilineje
karsto vandens tai elektra nebus naudojama.

Taigi del 300 litru boilerio. Kodel jo neisygyti uz 6,500 litu kartu su
SS ir naudoti kai lauke iki keliu laipsniu minuso. Sumoje su granuliniu
gaunasi 20,000. Ir dar turesiu uz 15,000 granuliu garaze nuo kainu
skirtumo su SS.

Nematau papildomu investiciju, jeigu paklosiu sildymo vamzdi i grindis
visu namo perimetru taip, kad jis siame plote veiktu kaip grindinis, o
reikalui esant ant jo pakabiciau radiatorius, kurie butu skirti kambario
sildymui arba paduodamo oro sildymui. Juk sis vamzdis betone kainuotu
papildomu 0 centu, nes uzimtu grindinio sildymo vamzdzio vieta.

Daug prirasiau, nes gal kiti pamatys tai kur as permoku, o pats to
nesuprantu. Del Karsto vandens gamybos dar turiu bent metus laiko
pagalvoti. Gal vietoj mineto SS stratyti saules kolektorius? Galeciau
kokius 4vnt pastatyti kad tik ziema bent karsto vandens pagamintu.
Vasara tektu palikti 1-2 veikiancius. Tik abejoju ar pakaktu tos 300
litru talpos silumai akumuliuoti. Problema, kad nepadariau perteklines
silumos nuvedimo i zeme.