Tema: Re: Universally Preferable Behaviour: A Rational Proof of Secular Ethics
Autorius: Doc
Data: 2009-03-17 00:47:20
"shedeuw" <shedeuw@yahoo.com> wrote in message news:gpm4t5$mkn$1@trimpas.omnitel.net...

> O jei zmogus mate/zino, kas pagrobe, bet neisduoda is baimes, kad pats gali buti nuzudytas - jis nusikeltelis?

Ne, nes jis nėra atsakingas už kitus žmones.

> "Del ju paciu nelaimiu" - tu eini, o salia suspardo negyvai zmogu. Tu atsakingas? Tavo atsakomybe visada siejasi su aktyviu veiksmu, o tai negali buti amorlaus savo apatiskumu?

Neatsakingas, nes nesi niekam nieko skolingas.

> Kas gyvneime butu tiap viskas paprasta :) Stai sugavai vagiu gaujos viena is nariu. Kai jie plesia butus, jie elgiasi gana agresyviai - grasina ginklu arba peiliu. Kol kas nieko nesuzeide. Ar galima kankinti toki zmogu, norint suzinoti jo bendrininkus, kai nera aisku, ar taip bus sustandyta mzogzudyste ar tiesiog sustabdyti plesimai?

Ar galima sulaužyti ranką grasinančiam tau peiliu? Gi kankinimas, ar ne?

> Tai vat, tu man paaiskint objektyviai - kodel "zudyti nesiginant visada amoralu"? Knyga buvo apie pasaulietine etika. As pvz sakau, jog zudika galima bausti mirties bausme, tau tai yra amoralu. Kaip tu mane itikintum? (atmetant tai, jog teismai klysta ir t.t.)

Žudyti žudiką nėra amoralu, nes tai yra ne bausmė, bet gynyba nuo jo žudymų ateityje. Be to žudikas, atiminėdamas kitų gyvybes, netenka teisės į savo gyvybę, bet čia jau kita istorija :)

O žudyti nesiginant visada amoralu dėl daugelio priežasčių. Pirmiausia todėl, kad kiekvienas žmogus priklauso tik jam pačiam, o ne kitiems žmonėms (jei nori įrodymo - susirask mano įdėtoje knygoje :) ), todėl tik jis pats gali nuspręsti kada jam mirti. Manant priešingai, t.y. kad žudyti nesiginant visada yra moralu, tokia etikos sistema realybėje tarp žmonių būtų paprasčiausiai nerealizuojama. Jei jos laikytis, nebūtų net teoriškai įmanoma visiems žmonėms bet kuriuo metu būti moraliems net jei jie to ir norėtų. Dalis žmonių turėtų būti žudikai, dalis būtų jų aukos - žudikai būtų moralūs, aukos amoralios. Be to pabandžius tokią etikos sistemą realizuoti realybėje greitai nebeliktų žmonių.

Anyway, paskaityk dar kartą mano įdėtoje ištraukėlėje apie gray areas. Jei trumpai, tai situacijos, kai nėra lengva nustatyti moralus konkretus veiksmas ar ne, neįrodo, kad objektyvi etika neegzistuoja, t.y. tai nereiškia, kad niekada negalima objektyviai nustatyti ar veiksmas yra moralus ar ne.

--
Doc