Tema: Re: Universally Preferable Behaviour: A Rational Proof of Secular Ethics
Autorius: shedeuw
Data: 2009-03-16 20:13:57
"Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message news:gpgd2l$205$1@trimpas.omnitel.net...
"shedeuw" <shedeuw@yahoo.com> wrote in message news:gpgb7s$b4$1@trimpas.omnitel.net...
> Nera viskas jau taip paprasta, kaip tu bandai parodyti. Visu pirma, bendrininkas irgi yra nusikaltelis? Vat, jeigu tu matei, kaip pacukai negyvai susparde zmogu, ar tu esi irgi nusikaltelis ir tave reiktu nuteisti?
>
>Tavo atveju viskas yra paprasta. Jei aš TIK mačiau nusikaltimą, aš ne nusikaltėlis. Tačiau jei aš esu vienas iš teroristų, pagrobusių žmones ir nesakau kur jie yra, žinodamas, kad juos nužudys, tai aš esu nusikaltėlis.

O jei zmogus mate/zino, kas pagrobe, bet neisduoda is baimes, kad pats gali buti nuzudytas - jis nusikeltelis?

> Jei tu zinai, jog Afrikoje zusta vaikai is bado, o tu jiems gali suteikti pagalba, bet nieko nedarai - ar tu irgi esi nusikaltelis? Tavo pozicija kaip Dostojevskio ar Levino - mes visi esame kalti uz viska, o labiausiai as?
>
>Už mirštančius dėl jų pačių nelaimių kaltas nesi, nes nesi atsakingas už kitus žmones. Būtum atsakingas, jei juos laikytum uždaręs ir neduotum valgyti.

"Del ju paciu nelaimiu" - tu eini, o salia suspardo negyvai zmogu. Tu atsakingas? Tavo atsakomybe visada siejasi su aktyviu veiksmu, o tai negali buti amorlaus savo apatiskumu?

> Antra, ar pateisinamas kankinimas, norint sustabdyti nusikaltima? Kazkaip policininkams, tardytojams neleidziama kankinti zmoniu.. Vargu, ar tavo toki poziuri buti gali laikyti objektyviu.
>
>Kankinimas nusikaltėlio, norint sustabdyti žmogžudystę, pateisinama, nes tai yra gynyba nuo žmogžudystės.

Kas gyvneime butu tiap viskas paprasta :) Stai sugavai vagiu gaujos viena is nariu. Kai jie plesia butus, jie elgiasi gana agresyviai - grasina ginklu arba peiliu. Kol kas nieko nesuzeide. Ar galima kankinti toki zmogu, norint suzinoti jo bendrininkus, kai nera aisku, ar taip bus sustandyta mzogzudyste ar tiesiog sustabdyti plesimai?

> Trecia, o jei pakeistume salygas - nuzudyti 5 zmones, jog isgelbetum 10? Tu 5 gyvybe tau nepriklauso, jie tau nieko blogo nepadare, bet tai gali isgelbeti 10.

>Nereikšminga kiek išgelbėtum žmonių žudydamas nekaltus žmones, žudyti nesiginant nuo žudikų visada yra amoralu.

Tai vat, tu man paaiskint objektyviai - kodel "zudyti nesiginant visada amoralu"? Knyga buvo apie pasaulietine etika. As pvz sakau, jog zudika galima bausti mirties bausme, tau tai yra amoralu. Kaip tu mane itikintum? (atmetant tai, jog teismai klysta ir t.t.)