Tema: Re: sasyskos
Autorius: Ruta
Data: 2009-09-15 09:03:42
F00F schrieb:

> Gal tie patys, iš kurių ir tu pati padaryta?

Nu gal, o gal ir ne :)) Tai gi tik sakau, norėčiau sužinoti tiksliau :))
(Aš visiškai rimtai: pagal maisto produktų sudėtinių dalių deklaraciją
po pavadinimu "gyvūniniai baltymai" gai slėptis labai plati produktų
paletė, tame tarpe - ir žuvų miltai. O žuvų miltai yra produktas, kurio
aš asmeniškai vartoti nenoriu. Bet iš tiesų tai galvočiau, kad čia
greičiausiai yra skerdienos atliekų hidrolizatas, ar kaip ten tiksliai
vadinasi, nebepamenu).

> O iš ko susideda dūmai, kaip manai?

Dūmai, be įvairių aromatų, susideda dar ir iš įvairių kitų medžiagų -
bent jau aš taip manau.

Ir Vokietijoje ant produktų būna parašyta vienais atvejais "dūmai", o
kitais - "dūmų aromatas". Kadangi esu šiek tiek susipažinusi su mėsos
gamybos technologija, tai matau tame skirtumą. Ir šiuo atveju man
nepatinka ne pati sudėtis (nesu puristas, vartojantis tik žalią mėsą ;)
), ir tas "dūmų aromatas" man netrukdo, bet jeigu jau daroma didelė
marketinginė akcija su lozungu "be konservantų" - tieisiai teigiant, kad
nėra E ženklinamų priedų, o tarp eilučių - kad tai labai sveika - tai
šiuo atveju manau yra laviruojama ant vartotojų klaidinimo ribos: būtent
šitas faktas man ir nepatinka. Mintinai neatsimenu, o neturiu laiko ir
didelio noro ieškoti, bet man labai įtartina, ar tikrai nerastume to
"dūmų aromato" (nes esu 90% įsitikinus, kad būtent tai slepiasi po
kvapiosiomis medžiagomis) tarp pagal E nomenklatūrą klasifikuotų medžiagų.

ČIa, beje, vienas iš gamintojų triukų: jie _neprivalo_ nurodyti būtent E
numerio. Jie privalo tik išvardinti sudedamąsias dalis. Todėl, pvz.,
gali laisvai pasirinkti, ar rašyti "citrinos rūgštis", ar E330.

> Kuo blogai soja? Augaliniai baltymai, nugi.

Na taip. O ką jie veikia mėsoje? Jei valgau mėsą, noriu ne tik mėsos
skonio augalinių baltymų :) Bet tai apie soją čia atskira tema, jos
šiuose gaminiuose nėra.

> Bet varykit toliau, visai linksma paskaityt. Kiek atsimenu,
> tai kadaise mokyklose būdavo dėstomi šiokie tokie chemijos
> pagrindai, bet vidutiniam valgytojui tai, aišku, jau per
> daug sudėtinga.

Matai, čia ne chemiją, o biochemiją reikia mokėti :))) Na, dar
fiziologijos ir medžiagų apykaitos pagrindai būtų neblogai.