Tema: Re: Skolinimosi kokybe
Autorius: RaR
Data: 2016-08-30 22:01:38
Dėl skolos dydžio, tai neskaitant kraštutinumų (šalys, kurios nesugeba
susitvarkyti su savo finansais ir tos, kurios labai atsakingai žiūri į
ateitį) ji paprastai didesnė išsivysčiusios ekonomikos šalyse. Silpnoms
ir nestabilioms šalims paprasčiausiai bijo daugiau priskolinti, nes gali
nebeatgauti, o stabiliose šalyse valstybės skola beveik tapusi mokesčių
sistemos dalimi. Kadangi didelę dalį obligacijų laiko visokie pensijų
fondai, tai reiškia pensininkai po truputį atsiima tai, ką buvo
paskolinę valstybei kol dirbo. O ir šiaip valstybės obligacijos yra
saugi užuovėja pinigams sunkiais laikais, o valstybė pasiskolinusi savo
išlaidomis gali paskatinti ekonomiką arba bent sušvelninti socialinę
įtampą kai verslas merdi. Svarbu tik neprarasti situacijos kontrolės.

Grįžtant prie Lietuvos, tai jos artimoje ateityje laukia dar nemažai
iššūkių (kad ir smarkiai sumažėsianti ES parama), tad neprotinga didinti
skolą dabar, kai tam nėra būtinybės.