Tema: Re: atleidimas per bandomaji laikotarpi
Autorius: Linas Petkevičius
Data: 2011-11-05 12:57:05
Suprask kaip nori:

"teismas negali spręsti tų klausimų, kurie pagal įstatymą ir darbo teisinių
santykių sutartinį pobūdį yra darbdavio prerogatyva, t. y. teismas negali
pripažinti, kad darbuotojas tinka pavestam darbui"

ir

"Teismo pareiga nagrinėjant tokias bylas – patikrinti, ar darbdavys tikrai
turėjo pakankamą pagrindą pripažinti, kad darbuotojas neišlaikė išbandymo"

Bet LAT'as taip idomiai cia idomiai... Nu ka - info ateiciai. Bet IMHO
irasius abstrakciai "darbuotojo asmenines ir kvalifikacines savybes
neatitiko darbdavio poreikiu", darbuotojo perspektyvos butu nekokios. Aisku,
prie tokio rasklado, jei dirikas isduos popieriuka, kad "atleidziu, nes man
taip liepe akcininkai", jau gautusi idomi situacija...

"pjezo"  wrote in message news:j934fb$1fj$1@trimpas.omnitel.net...

:) zinok tai gan idomus klausimas.
tarkim DK komentaro autoriu nuomone irodineti priezasties nereikia, nes si
norma prarastu prasme.

Taciau LAT su tuo kategoriskai nesutinka, ir sako kad tai privalo but
irodyta.

ir IMHO tai labai logiska ir pagrysta

kitaip=  nu atleisiu per bandomaji sekretore nes ji man "nedave", ir
parasysiu kad neislaike?
nu "pa panetijam" gal ir viskas OK, bet siaip tai fignia kazkokia tai
gaunasi.
zinoma darbdaviai beveik visi isitikine kad gali atleisti bet kada.

kitas argumentas (LAT naudai)- isbandymo laikotarpiu gali atleisti ir uz
toki netinkama pareigu atlikima, uz kuri po bandomojo tegalesi skirti
svelnesne nuobauda, o bandomojo metu- is kart atleisi nepradedamas nuobaudos
proceduros.

beja,  su pacio bandmojo nustatymu.
daugelis sventai isitikine kad bandomaji galima nustatyti visada, teko
susidurt ne karta ir su bandomaisiais nustatytais esant  105 str 3 d. 2-3
puntuose nurodytom aplinkybem.

Jei idomu- LAT nutartis ir PVZ kaip laikomasi zemesnes inst teismuose:

Civilinė byla Nr. 3K-3-58/2010

Procesinio sprendimo kategorija 11.5.6 (S)

LIETUVOS AUKŠČIAUSIASIS TEISMAS

N U T A R T I S

LIETUVOS RESPUBLIKOS VARDU

2010 m. kovo 16 d.

Vilnius

Šios normos turinys leidžia padaryti išvadą, kad išbandymo rezultatų
vertinimas, kai išbandymas nustatytas darbdavio iniciatyva, yra darbdavio
prerogatyva. Tokią išvadą patvirtina ir darbo teisinių santykių sutartinis
pobūdis: darbo sutartis sudaroma šalių valia ir tik šios sutarties šalys
gali spręsti, ar darbas yra priimtinas (kai išbandymas nustatytas darbuotojo
prašymu) arba ar darbuotojas sugeba tinkamai atlikti jam pavestą darbą (kai
išbandymas nustatomas darbdavio iniciatyva). Jeigu darbuotojas nesutinka su
atleidimu iš darbo nurodytu pagrindu ir kreipiasi į teismą, darbdavys
privalo įrodyti, kad darbuotojas iš tiesų neišlaikė išbandymo, t. y. kad
darbuotojas dėl savo dalykinių ir asmeninių savybių nesugeba ar negali
dirbti darbo, dėl kurio atlikimo buvo sulygta sudarant sutartį. Neigiamą
išbandymo rezultatą darbdavys gali įrodinėti visomis CPK 177 straipsnyje
nustatytomis įrodinėjimo priemonėmis. Tačiau nagrinėdamas tokias bylas
teismas negali spręsti tų klausimų, kurie pagal įstatymą ir darbo teisinių
santykių sutartinį pobūdį yra darbdavio prerogatyva, t. y. teismas negali
pripažinti, kad darbuotojas tinka pavestam darbui. Teismo pareiga
nagrinėjant tokias bylas – patikrinti, ar darbdavys tikrai turėjo pakankamą
pagrindą pripažinti, kad darbuotojas neišlaikė išbandymo (Lietuvos
Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos 2008 m.
spalio 16 d. nutartis civilinėje byloje D. L.–P. v. UAB „ Wellman“, byla Nr.
3K-3-1012/2000; 2008 m. birželio 19 d. nutartis civilinėje byloje A. S. v.
UAB „Mobilios visatos telekumunikacijos, byla Nr. 3K-3-318/2008; kt.).

Civilinė byla Nr. 2A-1790-553/2011
Teisminio proceso Nr. 2-02-3-06779-2010-9

Procesinio sprendimo kategorija: 11.9.6; 15.3.2; 121.21

(S)

VILNIAUS APYGARDOS TEISMAS

N U T A R T I S

2011 m. birželio 22 d.

Vilnius

Jeigu darbuotojas nesutinka su atleidimu iš darbo LR DK107 straipsnio 1
dalies pagrindu ir kreipiasi į teismą, darbdavys privalo įrodyti, kad