Tema: Re: krize 2
Autorius: Vasaris
Data: 2011-08-07 13:29:38
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:j1k3qn$mnb$1@trimpas.omnitel.net...
> Aš ir dabar manau, kad visos problemos gali normaliai išsispręsti. Tik

Ir aš neabejoju, kad gali. Tik skirtumas pvz.: gali būti toks - prieš 10 metų privirtą košę, nepersitemdami galėjote išlaižyt tarkim per 50 metų. Dabar tarkime - per 200. Arba reikės persitempti.

> savo kvailais ir labai neatsakingais sprendimais politikai tam trukdo.

Trukdo ne politikai. Trukdo elektoratas. Pasakyk kokiam vakariečiui, kad kruizų nebus, vegasas užsidaro, socialinės garantijos nuėjo ten, kur saulė nešviečia.

> Aš jų nedavertinau. Nėra dabar tarp pasaulio galingųjų ryžtingų ir
> atsakingų politikų

RaR - pvz.: į JAV prezidento kėdę renka tai aktorių, tai dinastijos - vienos ar kitos, atstovus. Apie kokią atsakomybę eina kalba? Apskritai, kokia atsakomybė įmanoma sistemoje, kur balsuotojo balsas yra atskiestas iki negaliu, priedo dar anoniminis (ne balsavimo procedūros aspektu, o sugebėjimo prisiimti pasėkmes išsirinkus klaunus).

> Pagrindai popieriuje atrodė visai normalūs, ir nuostatos priimtos
> remiantis ilgalaike ekonomikos praktika, jas kūrė ekonomistai.

RaR, ekonomika, kaip mokslas, kokio amžiaus, prašau man priminti?...
Dar turint omenyje tarpdisciplininę izoliaciją ir apskritai tai, kad dabar suvokti paradigmas, transponuotas per kelias mokslo rūšis sugeba ne tik kad ne paprastas mirtingasis, bet dar ir ne kiekvienas mokslagalvis.

> Tik esmė
> tame, kad žmonių elgesys neprognozuojamas. Ateina nauja politikų karta,
> ir jie mano kad visa tai nereikalinga, jie išgelbės pasaulį savaip.
> Pažiūrėsime.

Žmonių elgesys prognozuojamas ir puikiai ypač didesniais laiko tarpais. Tik kažkodėl psichologija ir ypač sociologija yra ekonomikos ir finansų podukros, nors turėtų būti atvirkščiai.

> Bankininkai ir finansininkai patys to nepadarytų, jei ne politikai. Jie

Ane? :-) Pardon, bet mane dar mokyklos suole politologė-istorikė išmokė, kad net popieriuko išmetimas ir nusispjovimas gatvėje yra politika. Aš dar nemačiau bankininko ir finansininko, kuris KASDIENĄ nepriimtų bent keleto politinių sprendimų. Prie šiolaikinės globalizacijos, korporatyvizmo, milžiniškos galios, bet kuris mirktelėjimas yra politika.

> tiesiog žaidžia pagal politikų sukurtas taisykles, o kad patys įlindę į

Tikrai? Rotchildo pasakymas prieš porą šimto metų (laisvai cituoju iš atminties) - "give me the control of supply of the state money, and I do not care, who makes the laws."

> aukščiausius politinius sluoksnius ir kuria tas taisykles - tai čia vis
> tiek politika, o ne finansai ir ekonomika.

Be abejo, kad politika - masių nesugebėjimas įgyvendinti valdžių padalijimo principo. Ir, deja, kuo sudėtingesnis pasaulis, kuo daugiau rolių - tuo daugiau reikia skaldyt ir valdyt elektoratui, nes kitaip jį suskaldo ir valdo politikai...