Tema: Re: krize 2
Autorius: Vasaris
Data: 2011-08-06 20:59:45
> "RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:j1g7tc$q8b$1@trimpas.omnitel.net...
> Prieš kurį laiką buvau optimistiškesnis, bet politikų neatsakingumas jau
> pradeda šokiruoti. Visas problemas-problemėles jie pradeda spręsti
> vieninteliu - vis labiau skolindamiesi ir skolindami, taip atitolindami
> skausmingą mažesnių problemų sprendimą ir kurdami vis didesnes,
> tikėdamiesi, kad jas kažkas kaip nors kada nors išspręs.

RaR, prieš gerą pusmetį-metus mane malėt į miltus dėl pesimizmo. Jau ruošiatės atsiiminėt žodžius? :-)

> Staiga visi eurozonos susitarimai ir nuostatos - valstybės skola ne
> daugiau 60% BVP, biudžeto deficitas ne daugiau 2%, ECB negali
> supirkinėti eurozonos valstybių obligacijų - tapo pamiršti.

Kodėl staiga? Kam tas melas sau? Nė velnio ne staiga. Tam dedamus pagrindus matyt galima buvo jau 7-8 metus visiškai akivaizdžiai ir iš esmės dar anksčiau. Čia ta stadija, kai pasąmonė jau senai apsisprendusi, o sąmonė tik dabar ima blaivytis ir pripažinti pagirių faktą.

Pažadai, kada jų laikomasi yra PATVIRTINAMI ELGESIU, kuris įrodo pažadą tyliai ir atsakingai, be šnekų. O pažadas, kuris yra deklaratyviai supieštas ant popieriaus visada ir bus tik šakėm ant vandens rašytas. Suvažiuoja krūva pajacų ir auksiniais parkeriais padeda savo parašus ant popierių, kurių reikia, kad tik atidėti bausmę. Anksčiau tai bent ant akmens kaldavo...

> jis apeinamas - gelbėja ne pati Vokietija, o bendras fondas, į kurį
> Vokietiją įneša didžiausią dalį. JAV skola Obamos valdymo metu jau
> beveik padvigubėjo. Graikija verkia, kai obligacijos už jos palūkanas
> viršija 4%, ir visi jai be saiko skolina, nes jau įprato, kad ją kažkas
> išgelbės. Tuo tarpu buvo metas kai Lietuva ir už 10% sunkiai
> pasiskolindavo. Ir nieko, išgyvenom.

Lietuviai turėjo sovietus. Tai neleidžia užsimiršti, kiek brangiai kainuoja kliedesys, ir kad reikia suktis realiais veiksmais, o ne bezdalais apie finansus, ekonomiką ir pan. Bet ir tai neretas pamiršo, pasimovė ant "nuovorišų psichologijos".

> Finansiniai sluoksniai, vietoje to, kad už savo nepamatuotą ir dažnai
> sąmoningai per didelę riziką būtų palikti rinkos teismui ar bent
> susilauktų kažkokių reguliavimų, buvo tiesiog pašerti mokesčių mokėtojų
> pinigais ir toliau daro tą patį. Matyt, disproporcijoms išspręsti ir
> rinkoms apsivalyti pasaulinė krizė turėjo būti didesnė, nes stengiantis
> ją sušvelninti daug problemų tiesiog užkonservuota ir sukurta dar didesnių.

Niekas niekur neužkonservuota. Tai normalus istorinis ciklas, kuris baigiasi visada paprastai - karu, tada vėl amžinos meilės ir taikos deklaracijomis. Kokybiškėja tik žudymo metodai ir technika, žuvusių skaičius, žiaurumai ir liekamieji reiškiniai (išsunkta žemė, priešpėstinės minos, radiacija/chemija, psichiniai traumos).

Žmonės kol kas nerado metodo reguliuoti savo poreikių už šito įprasto ciklo ribų. Diskutuoti apie tai atsisakoma. Būtų priešingai - jau šiandien būtų, vardinu:

1. Anoniminių persilupikavusių bankininkų klubas.
2. Anoniminių apsiskaičiavusių finansininkų klubas.
3. Anoniminių nusipopulizavusių politikų klubas.

... ir paliatyvinės psichinės slaugos namai.

ir t.t.