Tema: Re: NAS (cloud+backup+htpc)
Autorius: MRT
Data: 2017-07-26 11:45:10
> mano motyvai kodėl raid5 (ir iš to kylantis 4 diskų poreikis):
> - RAID1 santykis diskai/talpa nelabai tenkina, ir tiktų nebent pradžioje (jei tik 2 diskai)

RAID5 turi kitus minusus.. man priimtiniau atrodo RAID1 minusai.
RAID5 is 3HDD = 0,67 ... is 4HDD = 0,75 ...
RAID1 suprask kaip RAID1 + RAID1, t.y. naudingumas grybai 0,50.

> - jei nebeužtektų vietos - migracija iš kokių 2x8 į 2x12 be naujo NAS (jei esamas bus tik 2 lizdų) pirkimo neįsivaizduoju (nes
> nesigaudau), o tai reiškia, kad iškart reikia galvoti apie daugiau. Turint papildomai du lizdus galima migruoti RAID1>RAID5
> pridėjus dar vieną diską (ir 2x padidinti talpą), vėliau prikabinti dar vieną diską.

4bay NAS'e galima kurti ir RAID1 is dvieju disku, o veliau kita
RAID1 imontuoti prireikus is gal net didesniu disku nei pirmieji.

> Tuo labiau, kad minėjau, duomenys vieni yra svarbūs (šeimos nuotraukos ir pan.), kiti - nelabai (filmų, kuriuos klausimas ar nebus
> gaila laiko žiūrėti antrą kartą "kolekcija"). Imant nesvarbius - jiems RAID1 yra perteklinis

Tai paskaiciuok kiek tau gausis ir pagalvok ar 8TB pradziai OK, ar maza:

RAID5: 12TB NAS'o = 4bay aparatas + 3*6TB / 12TB
560+3*255=1325 Eur  .... /12 TB = ~110 Eur/TB
Jei +6TB .. bus 1325+255 .. /18 TB = ~88 Eur/TB

RAID1: 8TB NAS'o = 4bay aparatas + 2*8TB / 8TB
560+2*305=1170 Eur  .... /8 TB = ~146 Eur/TB
Jei +8TB .. bus 1170+610 .. / 16 TB = ~111 Eur/TB

Uz RAID5 -> RAID1 susimoket gaunas apie +25%
Kad maziau skambetu reiktu sakyti vos 1,25 karto brangiau,
ne dvigubai gi.. arba kazkaip taip - RAID5 yra vos ~20% pigiau

> Tiesa, labai svarbūs ir laikui kritiniai duomenys iš esmės šuo metu laikomi OneDrive ar GoogleDrive ir toliau tas pats dubliavimas
> irgi bus.
> Vedu prie to, kad poreikis - ne įmonė kuriai duomenų reikia 24/7

Vis vien nera baisiai smagu uz santykinai brangiai tureti negausiai saugiai..

> Gal jei išmesti poreikius dėl "navarotų ale x265/HEVC, HDMI" tai ir daiktas pigesnis ir ne taip greit pasens? tada jau tikrai
> geriau 4 diskų bet pigesnį.

Cia tau pagalvojimui.. tuo labiau pats plikas QNAP'as ir jei pigus =
negaila ji pati upgrade'int isaugus poreikiams ir atsiradus geresniam deal.

O tuos x265/HEVC, HDMI jau panasu, kad formuojasi variantas su aviete ar
android'iniu stick ar box .. kuris irgi gales upgrade'intis pagal poreikius nelieciant NAS'o.