Tema: Re: Eilinis pamastymas: filmu pavadinimai
Autorius: Viktorija
Data: 2012-04-16 20:52:46
iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad keičiami tokie pavadinimai,
kurių neįmanoma išversti, nes arba nėra žodinio atitikmens (frazės),
kuris perduotų prasmę, arba jei ir galima rasti kokį žodį, atitinkantį
tikslų vertimą, jis skamba negerai (kaip filmo pavadinimas), neperduoda
prasmės (neužkabina) arba yra koks nors „netinkamas“ (ale įžeidžiantis,
diskriminuojantis, necenzūrinis ir pan., todėl neverta rizikuoti ir
kelti jį viešumon). Nežinau kodėl būtent tavo minėtame pavyzdyje buvo
pakeistas pavadinimas iš „Vyrai, kurie nekenčia moterų“ (spėčiau, kad ko
gero jis šovinistinis ar pan.), bet pamėgink pagalvoti apie kitus
pavyzdžius:

  „Kietas riešutėlis“ originalus pavadinimas „Die hard“ - kaip
pasiūlytum išversti? „Mirk kietai“? „Mirti kietu“?

„Ирония судьбы, или С лёгким паром“ lietuviškai „Likimo ironija  arba po
pirties“ - irgi ne tikslu, o ką pasiūlytum? „Su lengvais garais“?

Man teko kadaise versti filmą, kurio pavadinimas „Triple dare“. Kaip
pasiūlytum išversti? „Trigubas išdrįsimas“?

Žymus spektaklis „Vagina monologues“ lietuviškai buvo užvadintas „Katytė
P.“ vien kultūriniais ir cenzūriniais sumetimais. Net neklausiu, kokį
vertimą siūlytum tu :)

Negarantuoju, kad kiti neranda kitų priežasčių keisti pavadinimams, bet
mūsų darže, kai dirbau su kino festivaliais, buvo taip.