Tema: Re: truputi OT: srautu optimalumas
Autorius: IksEr
Data: 2011-01-04 07:41:47
"neklausiu" <neklausk@nieko.lt> wrote in message
news:iftev2$1e8$1@trimpas.omnitel.net...
> lyg tai kvepia Goldratt apribojimu teorija :-) Jie ten turi mazdaug toki
> softa: sumeti savo sandelio istorija ir gauni optimalu prekes kieki. Buvau
> tokiam seminare, man patiko. Rode realius pavyzdzius is prekybos tinklo
> (-u). Jie ten toki zodi zinojo - ROI, kur I - investment - jie laiko
> atsargas, man is pradziu nedaejo niekaip tokia I prasme, as priprates prie
> kitokios I prasmes.

O kuom ne investicija? Gali buti netgi labai blog investicija, jei isaldai
pinigus i nejudanti stock'a... Tad is buhalterines puses ziurint - tai
atsargos. Is verslo puses ziurint - investicija, kuri atsiperka tik tada,
kai stock'a parduodi.

Siaip, jei nereikia kazko super duper labai sudetingo, skaiciuojiesi
kiekvieno prekes apyvartuma (t.y., kiek vidutiniskai tos prekes parduodi per
laikotarpi x), zinai per kie preke atvaziuoja, ir gali issiskaiciuoti prekes
likucio minimuma, prie kurio reik daryt uzsakyma. Tada prisideda faktoriai,
kaip kad konkrecios prekes minimali uzsakoma partija, logistikos kastai
vienam vienetui ir pan., ir blah blah blah, ir gauni uzsakomos prekes
maximuma (t.y., kiek vnt. reik prekes uzsakyti). Vualia, gaunam elementaru
ukiska min/max metoda. Jei to nepakanka, pradedam dar skaiciuotis
sezoniskumo bei konkreciu sales promotion'u  itaka apyvartumams, ivedam
bendras rinkos tendencijas beigi prognozes, dar turputi to, ano, pamato, kad
excel formule nifiga nieko negelbeja, samdom konsultantus, perkam brangu
soft'a, ji isidiege pamatom, kad nifiguski jis nieko protingai neskaiciuoja
ir griztam prie seno metodo, kuomet uzsakoma "is akies"...