Tema: Re: Kas moka estiškai?
Autorius: Ruta
Data: 2009-02-25 17:05:32
Daug kur - tiek angliškai, tiek vkiškai, tiek rusiškai kalbančiose šalyse.

Gal netiksliai išsireiškiau: žinoma, ne pats lietuviškas terminas, bet
tą reikšmę turintis atitikmuo. Ir vadinti "Baltijos šalimis" nėra
galimybės, nes pvz., vokiečiai labai aiškiai skiria "baltische Länder"
ir "Ostseestaaten": pirmosioms priklauso tik Latvija, Lietuva ir Estija,
o antrosioms - visos šalys, esančios prie Baltijos jūros.

Aš manau, kad tai yra politinė realija, kad Pabaltjo šalys užsienyje
dažnai suvokiamos, analizuojamos ir vertinamos kaip geopolitinis
vienetas, ar mums tai patinka, ar ne, ir ar toks grupavimas yra
pragrįstas ir prasmingas. Ir tokiam suvokimui pažymėti reikalingas ir
atitinkamas žodis. Nematau nieko blogo, jeigu tai tegu ir būtų vertinys
iš rusų kalbos, juo labiau, kad, mano supratimu, nepažeidžiamos jokios
lietuvų kalbos darybos taisyklės (tvora - patvorys, Baltija - Pabaltijys
;) )