Tema: Re: krikstynos
Autorius: Ruta
Data: 2010-04-16 12:04:59
Jeigu žiūrėt į krikštą rimtai, t.y., kaip į religinę apeigą (o ne "taip
visi daro - jeigu norit tik šventės ir "parodyt kūdikį", darykit
vardynas), tai kunigas teisus. Nes krikštydami kūdikį krikštijimo
pageidaujantys asmenys, be visa kita ko, įsipareigoja tą kūdikį
katalikiškai auklėti (čia aš dabar tiesiog priimu kaip duotybę, kad
kalbam apie romos katalikų bažnyčią; kitos religijos traktuoja
analogikšai, kiek žinau). Tai va krikštijantis kunigas ir privalo  -
savo sveiko proto ribose - įsitikinti, ar tikrai toks auklėjimas bus.
Suprantama, kad ribos čia plačios ir paskui niekas tikrinti neina, o bet
tačiau manau, kad prašymas bent vieną kartą ateiti pasikalbėti nėra
perdėtas. Ypatingai jeigu - kaip čia susidaro vaizdas - krikšto
iniciatoriai yra seneliai. Kunigas privalo įsitikinti, kad to nedaro
_prieš_ tėvų valią.

Tame kontekste vėlgi įdomu, kaip čia tas "kunigas visai kitame LT gale".
Nes realiai tai turėtų krikštyti parapijos pagal gyvenamąją vietą
klebonas. Taip kad, jeigu jau norit būtent ten kažkur, kreipkitės į
parapijos kleboną ir prašykit, kad išduotų pisulką, kad buvot, kalbėjot
ir jis sutinka.