Tema: Re: Dujotiekis "suges"?
Autorius: Salas
Data: 2019-01-09 15:56:56
"Manau, kad ruskiai savo laivu protingai apsidraude nuo jiems 
nedraugisku lietuviu galimu veiksmu."

" Tuo tarpu musu laivo paskirtis-pluduriuoti baveik tusciam, uztikrinant 
  sauguma ..... Nauda is jo tik tokia-menama "o jei rusai dujas uzsuktu"


:D
Ble ble




On 2019-01-09 13:13, Gintas wrote:
> Neparasei, kaip sutartis veiktu, jei lietuviai, o ne rusai nusprestu, kad vamzdis "sugedo", ruskiams neturint nuosavo laivo. Manau, kad ruskiai savo laivu protingai apsidraude nuo jiems nedraugisku lietuviu galimu veiksmu.  Plius-ruskiu laivas yra arktines klases, tad prireikus sis gales kursuoti iveikdamas iki 1m leda, generuodamas pajamas.  Tuo tarpu musu laivo paskirtis-pluduriuoti baveik tusciam, uztikrinant  sauguma, papildomai uz si sauguma nemazai kiekvienam is musu susimokant. Nauda is jo tik tokia-menama "o jei rusai dujas uzsuktu" , o islaidos realios-tiek permokejus uz laiva, tiek mokant skolos administravimo islaidas, tiek jo brangus ekspotavimas, man  nesugebama idarbint pilnu pajegumu. Ejo juk net kalbos-kad racionaliausia butu ji nutempus kur i jura paskandinti :) Na, bet saugumas isterijos fone (kaip ir sandelyje stovinti haubica)  reikalingas.
> 
> 
> schrieb im Newsbeitrag news:q14k3g$oiu$1@trimpas.omnitel.net...
> Audrys rašė:
> 
>> Ir dujas jie ves savo, o ne kaip klumpiai uz brangiai. Ir terminalo
>> islaidas gali kompensuoti mazindami tranzita. Bet cia jau nje klumpiu
>> smegenelems suprast.
> 
> Vienas toks energetikos ministras teigė:
> 
> „Lietuvos dujų perdavimo sistemos operatorius turi ilgalaikę tranzito
> sutartį į Kaliningradą, ji yra iki 2025 metų. Ta sutartis yra pagal
> formulę „transportuok arba mokėk“, kitaip tariant, iki 2025 metų, tie
> kiekiai, kurie yra sutarti, ar transportuojant ar net netransportuojant
> dujų, už tą kiekį turi būti sumokėta. Finansiniu požiūriu tiek Lietuva,
> tiek mūsų perdavimo sistemos operatorius iki 2025 metų yra saugūs, nes
> būtent tokia yra sutartis. (...) O šis momentinis sumažėjimas natūralus,
> techniškai reikalingas, trumpalaikiai kiekio sumažėjimai yra galimi“
> 
> Tuo tarpu tenykščiai užzombinti goblinai su propagandonine žiniasklaidos
> mašina projebaltams beigi visokiems šprotams jau nadavali liaščei ir
> pasmerkė sušalti, nors realybė kiek kitokia...
> Nebent gazpromas, pažeisdamas sutartį, rizikuotų susirinkti ieškinių ir
> prisikaišioti pagalių į šiaurinio srauto projektą, kas, matyt, visgi
> tikėtina, nes juk kalbame apie tokią racionalią valstybę ir jos vykdomą
> ekonominę politiką...
> 
> Tranzito reikalas Lietuvai yra kažkas ~10 M€ metinės vertės. Katino
> ašaros sušaldyt projebaltams ir kažką ten kompensuoti šaldant,
> transportuojant korėjiečių statytu „etonaševsiovampyzdiec“ laivu ir vėl
> išdujinant tas pačias Jamalo dujas, kurios galėtų tiesiogiai pasiekti
> vartotojus tranzitiniais vamzdžiais, seniai atsipirkusia infrastruktūra.
> Neveltui pats caras jau pradėjo rūpintis, kad gyventojams dujos stipriai
> nebrangtų, nors energetikos kompanijos patirs žymiai daugiau išlaidų net
> ir išlaikant tranzitą (nebekalbant apie jo atsisakymą, kai tranzitas
> kasmet tik augo). Kiek verta tikėti Putino pažadais, jau ir patys rusai
> pradeda suprasti, todėl nelabai ir tiki...
> 
> Na, o šiaip, tai matyt gana racionalus, toliaregis žingsnis, nevertinant
> propagandoninės potekstės: Baltijos regione, laivyboje ir apskritai yra
> skystintų dujų poreikio niša, o gazprom'ui norint čia išlaikyti
> pozicijas (pakaišioti konkurencinius pagalius lenkams ir kitiems, kurie
> jau turi ir planuoja terminalus) irgi, pasirodo, reikia tų pačių
> Indepence'ų ir terminalų, saugyklų...
> Taip, kad mūsų Indepence'as labai netgi į temą. Beje, kažkur mačiau tų
> pačių rusų prognozes, kad pagal SGD rinkos tendencijas ~dvidešimt
> kelintaisiais jau susidarys pasaulinis dujovežių trūkumas (SGD paklausa
> viršys transportines galimybes), tad ir laivo išpirkimas įgauna prasmę.
>