Tema: Re: Dujotiekis "suges"?
Autorius: Gintas <apsaugok nuo Tomo durnumo@gmail.com>
Data: 2019-01-09 13:13:50
Neparasei, kaip sutartis veiktu, jei lietuviai, o ne rusai nusprestu, kad vamzdis "sugedo", ruskiams neturint nuosavo laivo. Manau, kad ruskiai savo laivu protingai apsidraude nuo jiems nedraugisku lietuviu galimu veiksmu.  Plius-ruskiu laivas yra arktines klases, tad prireikus sis gales kursuoti iveikdamas iki 1m leda, generuodamas pajamas.  Tuo tarpu musu laivo paskirtis-pluduriuoti baveik tusciam, uztikrinant  sauguma, papildomai uz si sauguma nemazai kiekvienam is musu susimokant. Nauda is jo tik tokia-menama "o jei rusai dujas uzsuktu" , o islaidos realios-tiek permokejus uz laiva, tiek mokant skolos administravimo islaidas, tiek jo brangus ekspotavimas, man  nesugebama idarbint pilnu pajegumu. Ejo juk net kalbos-kad racionaliausia butu ji nutempus kur i jura paskandinti :) Na, bet saugumas isterijos fone (kaip ir sandelyje stovinti haubica)  reikalingas.

schrieb im Newsbeitrag news:q14k3g$oiu$1@trimpas.omnitel.net...
Audrys rašė:

> Ir dujas jie ves savo, o ne kaip klumpiai uz brangiai. Ir terminalo
> islaidas gali kompensuoti mazindami tranzita. Bet cia jau nje klumpiu
> smegenelems suprast.

Vienas toks energetikos ministras teigė:

„Lietuvos dujų perdavimo sistemos operatorius turi ilgalaikę tranzito
sutartį į Kaliningradą, ji yra iki 2025 metų. Ta sutartis yra pagal
formulę „transportuok arba mokėk“, kitaip tariant, iki 2025 metų, tie
kiekiai, kurie yra sutarti, ar transportuojant ar net netransportuojant
dujų, už tą kiekį turi būti sumokėta. Finansiniu požiūriu tiek Lietuva,
tiek mūsų perdavimo sistemos operatorius iki 2025 metų yra saugūs, nes
būtent tokia yra sutartis. (...) O šis momentinis sumažėjimas natūralus,
techniškai reikalingas, trumpalaikiai kiekio sumažėjimai yra galimi“

Tuo tarpu tenykščiai užzombinti goblinai su propagandonine žiniasklaidos
mašina projebaltams beigi visokiems šprotams jau nadavali liaščei ir
pasmerkė sušalti, nors realybė kiek kitokia...
Nebent gazpromas, pažeisdamas sutartį, rizikuotų susirinkti ieškinių ir
prisikaišioti pagalių į šiaurinio srauto projektą, kas, matyt, visgi
tikėtina, nes juk kalbame apie tokią racionalią valstybę ir jos vykdomą
ekonominę politiką...

Tranzito reikalas Lietuvai yra kažkas ~10 M€ metinės vertės. Katino
ašaros sušaldyt projebaltams ir kažką ten kompensuoti šaldant,
transportuojant korėjiečių statytu „etonaševsiovampyzdiec“ laivu ir vėl
išdujinant tas pačias Jamalo dujas, kurios galėtų tiesiogiai pasiekti
vartotojus tranzitiniais vamzdžiais, seniai atsipirkusia infrastruktūra.
Neveltui pats caras jau pradėjo rūpintis, kad gyventojams dujos stipriai
nebrangtų, nors energetikos kompanijos patirs žymiai daugiau išlaidų net
ir išlaikant tranzitą (nebekalbant apie jo atsisakymą, kai tranzitas
kasmet tik augo). Kiek verta tikėti Putino pažadais, jau ir patys rusai
pradeda suprasti, todėl nelabai ir tiki...

Na, o šiaip, tai matyt gana racionalus, toliaregis žingsnis, nevertinant
propagandoninės potekstės: Baltijos regione, laivyboje ir apskritai yra
skystintų dujų poreikio niša, o gazprom'ui norint čia išlaikyti
pozicijas (pakaišioti konkurencinius pagalius lenkams ir kitiems, kurie
jau turi ir planuoja terminalus) irgi, pasirodo, reikia tų pačių
Indepence'ų ir terminalų, saugyklų...
Taip, kad mūsų Indepence'as labai netgi į temą. Beje, kažkur mačiau tų
pačių rusų prognozes, kad pagal SGD rinkos tendencijas ~dvidešimt
kelintaisiais jau susidarys pasaulinis dujovežių trūkumas (SGD paklausa
viršys transportines galimybes), tad ir laivo išpirkimas įgauna prasmę.