Tema: Re: Nauji musu valdzios bajeriai
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2010-08-06 13:57:31
Zbygniew'as, 2010 04 26 20:48
Remdamiesi savo kilme baltarusai grindzia Baltarusijos pretenzijas ir i LDK
istorija (teigdami, kad dabartiniai lietuviai su ja neturi nieko bendro, nes
yra is tikruju ne lietuviai, o zmudzinai, kurie uzurpavo LDK istoruja -
tikri lietuviai tik dabartiniai baltarusiai, nors ir prarade baltiska
kalba), ir i trecdali dabartines Lietuvos teritorijos - iki Kernaves
imtinai. Pagal juos sia senaja lietuviu (litvinu) teritorija uzgrobe
zmudzinai 1940 metais (gavo ja dovanu is Stalino).

Slavai, kolonizuodami baltu gyvenamas teritorijas, kurdavo kunigaikstystes
centra. Tuo tarpu baltai ir toliau laikesi miskuose. Totoriu valdymo metu
slavai buvo praktiskai isnaikinti, o miskiniai baltai praktiskai
nenukentejo. Kaip suprantate centruose ruseno slavu kultura, o miskiniai
palaipsiui rusejo kol tapo baudziauninkais. Visiskai kaip Lietuvoje didikai
lenkejo. Rusijos lingvistas Toporovas savo veikaluose nurodo XI amziuje
islikusius baltu gyvenamus regionus toli uz Maskvos. Sovietines Rusijos
mokslininkai del sios priezasties mete rusisku pavardziu enciklopedijos
rasyma. Tai patvirtina ir lietuviski rasytiniai saltiniai - Vytautas
nesikiso i prusu sukilima, atsisake zemaiciu, paliko latvius, bet prisijunge
teisetai jo proteviams priklausancias zemes - Rusijos teritorijas. Tiesa
sakant Vytautas Rusijos neprijunge. Rusija pati glaudesi prie Lietuvos.
Maskvai tai nepatiko. Tai patvirtina Ivan Groznyj veiksmai Tvereje - iszude
gyventojus todel, kad pasiprase i Lietuvos sudeti. Rusu ir lietuviu kultura
skiriasi tik kalba. Dar ir siandien, pakeliavus po Maskvos, Smolensko,
Kijevo, Minsko, Vilniaus zemes matome ta pacia LDK, bet susiskaldziusia ir
kalbancia skirtingomis kalbomis. Visur mielai geriama vodka, traukiamos
rusiskos dainos, valdzia vos mekena angliskai. Zvilgterejus i Lenkija is
karto pamatai lietuviui svetima kultura. Adomas Mickevicius rase lenkiskai,
kad jis yra lietuvis, o Tevyne - Lietuva. Ir patys lenkai atsiriboja nuo
Lietuvoje gyvenanciu lenku. Vadina juos kazkokiais netikrais. Todel
lietuviai ES salyse yra kaip ir antrarusiai. Tai esminis skirtumas nuo estu.

Vienas didziausiu pastarojo laiko akibrokstu buvo siu metu liepos 5-13
dienomis Lenkijos raiteliu spektaklis Vilnijoje, surengtas zudynemis
Lietuvoje pagarsejusios Armijos krajovos garbei, ir tu raiteliu marsiravimas
po krasta su Lenkijos veliavomis, dainomis, dalyvavimu pamaldose. Laikrastis
"Tygodnik Wilenszczyzny" (priedas "Rota", Nr. 500) ta proga rase: "Istorija,
primenanti lenku kario didvyriskus zygius, /.../ toliau yra gyva ir
reikalinga Vilnijos gyventojams. /.../ Tarp vietiniu gyventoju buvo tokiu,
kuriu proteviai dalyvavo garbingose kovose (zudydami lietuviskai kalbancius
kaimiecius :), o atmintis apie tai gyva ju sirdyse ir perduodama naujoms
kartoms."