Tema: Re: Garmin marruto skaiiavimas
Autorius: Audrius K.
Data: 2009-03-10 13:11:04
"md" <md@darbe.org> wrote in message
news:gp5f9c$u4q$1@trimpas.omnitel.net...

> Klaida akivaizdi. Pirmas pvz. su Makarska aiskiai isduoda algoritmo
> nestabiluma.

    Arba ne. Nes nezinant pacio algoritmo sakyti, kad jis yra nestabilus
butu per daug neatsargu. Duotuoju atveju labai realu, kad abu marsrutai yra
pakankamai panasus, ir kadangi skaicuojamas labai ilgas marsrutas,
algoritmas atmeta ta marsruta (pilnai jo neskaiciaves), kuris buna dar
neatmestamas esant trumpesniam keliui, o pilnai paskaiciavus jis paimamas
kaip optimalus. Realybeje, aisku, ten gerokai sudetingesnis algoritmas, ir
norint ji vertinti, reikia zinoti, kaip jis veikia.

> Prasau atsakyti i paprasta klausima: kas yra ilgas marsrutas ir kas yra
> trumpas marsrutas?

I durnus klausimus neatsakineju.

> Kodel manai, kad jeigu zmogui 3000km atrodo gana ilgas marsrutas tai ir
> mistinis "procesorius" jau braukia prakaita skaiciuodamas "toki ilga
> kelia"?

Jei manai, kad tai trumpas marsrutas, babandyk pasirasyti programele ir
suskaicuoti, kiek yra alternatyviu keliu (ivertinant kiekvieno miestelio
skirtingus pravaziavimus (centras- apvaziavimas). Paskaiciuok visus galimus
kelius nuo lietuvos iki Dubrovniko. Kiek tukstanciu jus iseis, kaip manai??

> Visiskai nera butina skaiciuoti "visu alternatyviu keliu 3000 km atstumu",
> reikia moketi pasirinkti tuos kelius kurie atitinka uzduotus parametrus.
    Ir kaip zinoti, kurie atitinka uzduotus parametrus (pvz greiciausiai) ??
Kaip zinoti neskaiciavus, kaip greiciau pravaziuosi varsuva - per pati
centra, ar aplenkiant centra? Ar manai, kad visus miestus vaziuojant
apvaziavimais bus greiciausia???  (man su garminu buvo ne karta, kai garmino
pasiulytas marsrutas buvo greiciausias, nors jis nejo apvaziavimais ir
nesutapo su zenklais, kurie tiesiog nukreipinejo transporta nuo miesto
centro garokai ilgesniu aplinkiniu keliu).

 Paprasciausias visu imanomu keliu perrinkimas butu "brute
> force" ir labai neefektyvu.
    Manai, yra "stebuklingu" algoritmu, kurie, paziureje i kristolini
rutuli, zino, kuris marsrutas geriausias???

 Dar karta kartoju - teisingas algoritmu
> pasirinkimas yra esme. Yra toks mokslas algoritmu analize, susipazinimui
> linkas http://en.wikipedia.org/wiki/Analysis_of_algorithms

Kiausinis vista moko....tuo viskas pasakyta....

> Jis nagrineja kriterijus skirtus ivertinti algoritmams. Pagal tuos
> kriterijus galima parinkti algoritma vienai ar kitai uzduociai. Garminas
> akivaizdziai prasove pro sali tiek su marsruto skaiciavimu tiek su GUI
> realizacija. Arba kitaip tariant liko praeitame tukstantmetyje.

    Garminas ne kiek neprasove nei su GUI, nei su algoritmu. Deja, bet tokia
yra kai kam skaudi tiesa. (Man buvo tikrai idomu stebeti, kaip su cia
giriamu iGo zmogus vargo italijoje. Tai marsruta suskaiciuoja per suntakius,
kai yra geras kelias, tai kazkodel perpiesdama ekrana programa nupaiso
marsruto tik trumpa atkarpa, tai palydomu nemato(per siaura gatve), tai dar
kazka ne taip daro, tai leidziama max greiti rodo nesamoninga (pvz -
gyvenvieteje - 90 km/h) Tuo tarpu garminas kiek rode max greiti , tiek buvo
teisingas. Jei neturejo duomenu apie max leidziama greiti, tai ir nerode
(skirtingai nuo iGO, kuris rode grybus).  Garminas visa kelione visa laika
veike. Saziningai paise pakankamai gerus marsrutus (nebuvo del ko pirkibti.
Neteisingai nupiesta marsruta ten, kur vyksta naujo viaduko statyba nelaikau
klaida)

Taip, kad pasinaudojus dviem navigacijom greta, iGO ruko ....

> Yzi. Tik pries tai man pasakyk kaip tu zadi patikrinti ar jis tikrai
> optimalus :)
Dar lengviau: turesi pateikti duomenis, kad likes milijonas marsrutu uzima
daugiau laiko arba yra gerokai ilgesni :-)) Iskaitan ir ivertinant galimus
kamscius ... Kitaip tas tavo "optimalus" ruko, nes jam iki tikrai optimalaus
oi kaip toli....

Audrius K.