Tema: Re: Man patinka klausimai apie auksa ...
Autorius: kurmis
Data: 2010-04-10 20:27:52
Noriu tave siek tiek pataisyti. JAV, kaip ir praktiskai visose valstybese,
savo laiku, kuri laika po popierines valiutos ivedimo, galiojo "aukso
standartas". Jis buvo skirtas kad burai valstieciai ir kiti to meto zmones
nesivalytu popieriniais pinigais uzpakalio. Sis "aukso standartas" leme kad
valstybes valiuta buvo galima betkuriuo metu nuejus I valstybini banka
issikeisti I atitinkama kieki aukso. Ant cariniu rubliu netgi buvo rasoma
kas sitas x rubliu bilietas keiciamas banke I y kieki aukso. Tuo pat metu
apyvartoje kursavo ir brangiuju metalu pinigai ir popieriniai, velgi
prisiminkim carinius pinigus - sidabriniai mazu nominalu rubliai, didesniu
nominalu auksiniai rubliai, ir popieriniai ivairiu nominalu rubliai. Veliau,
vystantis ekonomikai valstybes nutare keisti valiutos verte, o kai valiuta
"aukso standartu" prirista prie materialios vertybes - aukso tai padaryti
buvo neimanoma, todel jo buvo atsisakyta, o iki jo panaikinimo datos reikejo
surinkti brangiuju metalu pinigelius is zmoniu, kad zmogeliai netiketai
nepraturtetu eme pardavineti tuos pinigus kaip metalo lauza. Taigi tuo metu
JAV galiojo istatymas kuris reikalavo visus tauriuju metalu pinigus grazinti
I banka ir gauti bevercius, nepriristus prie aukso. Taip pat reikejo
grazinti banko auksa, gauta iki tol banke piniga keitus I jam prilyginta
aukso kieki ir gauti uz ji velgi beverti pinigeli. Istatymas nereikalavo
priduoti I banka sidabriniu stalo irankiu, zvakidziu, auksiniu ziedu,
papuosalu ir kitu tauriuju metalu dirbiniu. Uz istatymo nevykdyma grese
sankcijos.

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 5015 (20100410) __________

http://www.eset.com