Tema: Re: PVM?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-08-14 12:47:29
Matai, Tomuco, aš irgi jau prieš 3-4 mėnesius guldžiau galvą, kad pusmečio bėgyje didins PVM. Nes tai buvo tiesiog vienintelė reali priemonė, bet valdžia kažkodėl sudurniavo ir to nesuprato.

Buvau surašęs visus pavyzdžius, su skaičiavimais, t.y., kiek ten % pakėlus kaip realiai sumažėja perkamumas. Faktiškai - labai silpnai įtakoja.

Liaudiškas pavyzdys: pieno litras, tarkim su 18% PVM kainavo 2.79. Reiškia be PVM kainavo 2.36, o PVM suma 43ct.
Padarom PVM kad ir 24%. Pieno litras tuomet kainuotų ~2.93. Na, ir tu, atėjęs į parduotuvę, pamatęs 2.93 vietoj 2.79 - NEPIRKTUM?
Čia labai teisingas psichologinis manevras būtų buvęs, ir viskas būtų buvę puiku. Bet blet sumastė per aplinkui eiti, t.y., atiminėti pinigus PRIEŠ vartojimą. O tai reiškia, kad tie pinigai nenueis iki vartojimo, tai smuks ekonomika. Nu debilai, trumpai tariant.

Žiūrim dar iš kitos pusės. Vidutinis DU yra tarkim apie  1600-1800Lt, kas tarkim apytiksliai 1200Lt  (į rankas). Kiek iš tos sumos išleidi vartojimui? Tarkim pavyksta kažką užtaupyti, o didžiają dalį (tarkime 80%) suvartoji - maistas, knygos, kinas, alkoholis.
Žiūrim ką turim:
1. Buvo: 960Lt eina pirkiniams, kurių viduje yra 18% PVM, t.y., 813Lt gamintojams, 147Lt valstybei.
2. Padarius 24% PVM: 960Lt eina pirkiniams, tame tarpe: 774Lt gamintojams, 185 Lt valstybei.

Aš suprantu, kad prie 18% ir prie 24% PVM tu realiai nusipirksi kažko mažiau, tačiau tu VISĄ 960Lt sumą tikrai tikrai išpirksi, o gal netgi atimsi nuo taupymo. O gal visgi labiau pataupysi (pirksi 800gr. faršo, o ne "kilą", nes anksčiau nesuvalgytus likusius kotletus atiduodavai katinams, o dabar visgi katinus šersi pigesniu maistu), duonos - pusę, alaus - pigesnio.
Aišku, dėl PVM didėjimo kažkiek mažintų kainas ir patys gamintojai/perpardavinėtojai - BŪTENT tie subjektai, iš kurių vyriausybė ir planavo atsikąsti truputį! Bet jie neteisingai paėmė šaukštą į ranką, ir pradėjo lupti per mokesčius, mažinančiu žmogaus GAUNAMUS pinigus.

Bambukizmas, nu.

Dar pažiūrim į gautus PVM: anksčiau buvo 147Lt, tapo 185Lt. padidėjimas: 38%. Turint omeny, kad daugiau nei 50% biudžeto surenkama iš PVM, bendras surenkamų mokesčių padidėjimas būtų apie 19-20%.

Be abejo, atsirastų faktoriai "pvm slėpimas, grobstymas", ir pan. Tačiau vienu ar kitu atveju, niekur tu savo tų pinigų nenukištum, realiai? Ar tu nugrobsi dabar tą PVM, tai tau liks daugiau $$, ir tu juos vistiek sukiši į vartojimą. Ir nepamirštam, kad išleidžiama suma nei sumažėtų, nei padidėtų, tik pasikeistų santykis (kas gamintojams, kas - valstybei).