Tema: Re: Palikimo proceso stabdžiai
Autorius: Eimis
Data: 2009-05-15 21:53:54
"Lauris" <laurizas@dzimail.com> wrote in message
news:gukcmj$vti$1@trimpas.omnitel.net...

> "Eimis" <eimisas@centras.lt> wrote in message
>>

> Tikslaus straipsnio ir nera, kad butent tokiu atveju reikia kreiptis i
> teisma, bet reikia.

Nematau tam pagrindo ir nematau generalizuotos taisyklės. Kad yra kažkoks
susiformavęs įprotis, tą galiu suprasti, bet nenoriu siūlyti jo tenkinti,
nes tai kainuos $$$. Aš žiūriu sekančiai:

5.50 straipsnis. Palikimo priėmimas

1. Kad įgytų palikimą, įpėdinis turi jį priimti.

5.51 straipsnis. Palikimo priėmimas, faktiškai pradėjus turtą valdyti

1. Įpėdinis laikomas priėmusiu palikimą, jeigu jis pradėjo valdyti turtą,
juo rūpintis kaip savo turtu (valdo, naudoja
ir juo disponuoja, prižiūri, moka mokesčius, kreipėsi į teismą išreikšdamas
valią priimti palikimą ir paskirti palikimo
administratorių ir pan.). Įpėdinis, pradėjęs valdyti kokią nors palikimo
dalį ar net kokį nors daiktą, laikomas
priėmusiu visą palikimą.

To užtenka, kad notarui įrodyti, kad tai palikimas priimtas, ir perrašyti. O
jei jau būtinai reikalingas teismas, tai kur galima rasti procedūrą? Nes
kiek pamenu, bet kuris pilietis, turintis bakalauro (ar jam prilyginamą)
išsilavinimą, teisme gali atstovauti save pats. Abi minėtos moteriškos turi.