Tema: Re: gervuoges
Autorius: Dautarte
Data: 2012-08-02 23:55:08
Niekada po ranka nebuvo tiek gervuogiu, todel savarankiskai isbandytu
receptu nebus, tik idejos. Viska teko ragauti - skanu. Neturiu daug laiko
rasyti, todel jei bus klausimu, klauskite.

Visur bus "cukrus pagal skoni + pasterizuoti" - tikrai "stoves". Galima
visiskai be cukraus gaminti. Pvz. i mano braskiu arba melyniu uogienes eina
apie 2-3 saukstai cukraus 1 kg, vengriskos slyvos - be cukraus, ir taip
gaunasi labai saldu.
Svarbu: sterilizuoti stiklainiai ir po to pasterizavimas - greiciausias
budas orkaiteje: pirma stiklainiai temp. apie 120-130C, po to lengvai
atvesinti ir i gana karstus stiklainius pilti karsta uogiene arba ka ten
turime ir vel i orkaite apie 90C.
Jei uogos "vandeningos" ir idesime mazai cukraus, tai uogiene gali gautis
skystoka - variantai:
a) galima virti, kol sutirstes;
b) ideti naturalaus pektino;
c) iberti uogenems skirto "tirstiklio" - buna skirtingu a la "Zelfiksu" 2:1
ar 3:1 (juose yra konservantu) - jei naudoju, tai niekada nedarau pagal
instrukcija, tiesiog imaisau 1/3-1/2 ipakavimo vietoj viso - ziuriu pagal
uogienes konsistencija (konsistencija patogu tikrinti ant labai, labai
saltos lekstes).

Dabar uogos:
Paprasciausias budas - pasterizuoti "be nieko", taip galima ir kitas uogas
konservuoti:
1. svarias uogas i svarius sterilizuotus stiklainius, uzdaryti ir
pasterizuoti pvz. orkaiteje.
2. beveik "be nieko" - apie 100 gr cukraus 1 kg uogu - apie 1/3 uogu
pasildyti su cukrumi, kol atsiras sultys, neuzvirinti. Sausas uogas i
sterilizuotus stiklainius, uzpilti uogomis su sultimis ir cukrumi,
pasterizuoti apie 30 min. temp. 90C.

Uogienes - mazdaug 50/50:
1. su abrikosais + cukrus pagal skoni (drauge duoda apie 2 kg vaisiu +
350-400 gr cukraus, bet galima ir maziau) + citrinu sultys + cinamonas arba
kardamonas arba vanile + amaretto (nebutina) + pasterizuoti
2. su vysniomis + raudonuju serbentu sultys vietoj citrinu sulciu + cukrus
pagal skoni + nebutini prieskoniai (sokoladas, kardamonas, cinamonas ir t.
t.) + pasterizuoti
3. su raudonu vynu: gervuoges (melynes)+vanile+cukrus+vyna ipilti pries pat
supilstyma i stiklainius + pasterizuoti

Sultys arba sirupas - priklauso nuo cukraus kiekio (taip galima ir is
avieciu):
1. su puodu sultims + cukrus pagal skoni + pasterizuoti
2. uogas sutraiskyti puode, bet ne smulkinti blenderiu, pasildyti, kol
paleis daug sulciu, isspausti + cukrus pagal skoni + pasterizuoti - jei be
pasterizacijos, tai sultis pasverti ir iberti tiek pat cukraus, kiek yra
sulciu (IMHO nesamoniskai saldu bus, bet zmones gamina)
3. saltas budas, taip daro avieciu sultis (labai svarbu: visi irankiai,
rankos, stilainiai, marle ir t.t. turi buti sausi): sausas uogas ispausti, i
1 litra slciu iberti 700 gr cukraus, kas kuri laika pamaisyti, kad greiciau
istirptu, jei pasirodys kokios putos ar pan. nugraibyti. Kai cukrus istirps
supilti i saltus sterilizuotus stiklainius/butelius uzsukti ir isnesti i
rusi. Jokio sildymo/virimo.

Likeris/uzpiltine - % ir cukrus pagal skoni, procesas standartinis (mano
megstamiausias - 1 budas):
1) uogos+%, palikti +/- 2-3 men., perkosti, nupilti, uogas uzberti cukrumi,
vel 1-2-3 men, kad cukrus israuktu % likucius, nupilti, ismaisyti 1-ma
uzpila su antru, palaikyti 3-6 arba daugiau men. Speju gervuoges elgsis
panasiai kaip avietes, tai ilgai laikyti nerekomeduoju.
arba
2) uogas uzberti cukrumi, palaikyti apie 12-24 val., uzpilti %, palaikyti
3-6 men. Kaip variantas galima aromatizuoti skirtingais prieskoniais -
cinamonu, vanile, citrusu  zievele ir t.t. tik svarbu nepadauginti.

Apie saldyma jau rase - tik pridesiu, kad trintas rekomenduoju saldyti be
cukraus (maziaus vietos uzims, pasaldinti galima pries pat panaudojima),
tuomet galima ir padazus mesai gaminti arba nesaldziomis trintomis ka nors
saldaus paskaninti - ledus, blynus, jogurta, kefira ir t.t., zodziu daugiau
galimybiu :)