Tema: Re: Klausimas dėl peilių
Autorius: CinCas
Data: 2010-12-16 23:26:02
kiek nesutikchiau su povilu del jo pasakymo kad japonishki peiliai yra
problematishkesni, ir vienpusio uzhgalandinimo ir pan.
yra ju visokiu. ir vienpusio ir asimetrinio ir dvipusio vienodo ir pan ir
tt. del to renkantis reikia zhinoti ko tiksliai nori ir ka tiksliai su juo
noresi pjaustyti (darzhoves, mesa, zhuvi ir pan)
del to tureti viena gera peili yra kiek sudetinga, jei nori pjaustyti ir
darzhoves ir mesa ir visa kita.
kazhkas chia buvo imetes nuotrauka japonishko peilio kuri isigijo. labai
neblogas peilio tipo pasirinkimas, santoku, pakankamai universalus peilis
tinkamas pjaustyti, smulkinti ir pan. tachiau su juo mesos su kaulais
nepadarinesi nes gali atsitikti kas atsitiko kitam forumo dalyviui. shio
peilio gelezhte yra plonesne, trapesne nei skirtu mesai apdoroti. todel
tokiam atvejui tiktu gyuto ar deba tipo peiliai, kurie yra kiek panashesni
savo funkcija i shefo peili europinio standarto. europietishki -  be abejo
shefo peilis yra universalus. turi kiek kitoki uzhgalandimo kampa, gelezhte
yra kiek storesne, metalas kiek minkshtesnis. ale bet tachiau pjaustant
morkas ar kitas kietesnes darzhoves jos "skyla", o ne atsipjauna, del
gelezhtes storumo.

kas link galandinimo tai jei turi kiek imantresni peili patarchiau tik
akmenis, o ne fiskarso galastuva, nors tarkim mac labai rekomenduoja savo
peiliam fiskars'a.tachiau ish savo patirties galiu pasakyti, kad po kurio
laiko tas fiskarsas nebepadeda, o tiesiog sugadina kampa ir nori nenori
reikia galasti akmenais.

del klausimo kiek peilis ashtrus buna, ish savo patirties galechiau
pasakyti, kad labai priklauso kaip uzhgalastas jis yra. jei naudojami tik
virtuviniai braukomieji galastuvai tai ilgai nelaiko, reikia vis padrozhti,
ko pasekoje nusidrozhia peilis ir tiek ilgai nebetarnauja. pagalandus su
akmenais ir uzhashtrinus, bei uzhbaigus smulkiu akmenu apie 6000 ar 8000
rupumo (galima ir veliau ant odinio dirzho jei jau labai knieti) ashtrumas
laikosi labai ilgai, uzhtenka karts nuo karto perbraukti su metaliniu ar
deimantiniu strypu, kad atitiesinti ashmenis. (tik gink dieve nenaudokite tu
metaliniu strypu kuri buna kartu su peiliu rinkiniais mediniuose stovuose)
jei turit japonishka peili patartina pasieshkoti keramikinio ar deimantinio
strypo ar metalo kuris yra kietesnis nei 54 rokvelu. kaip taisykle
japonishki peiliai yra gaminami ish kiek kietesnio metalo lydiniu nei
europietishki todel jiems reikia ir kitokiu priezhiuros priemoniu. naudoju
peili kiekviena diena po pora valandu ir man jo su akmenais nereikia galasti
gal koki menesi. uzhtenka tik prabraukti su strypu pora kart dienos eigoje.
aishku chia priklauso nuo ishpindejimo kiek nori kad peilis butu ashtrus.
man ashtrus yra kai nespaudzhiant o tiesiog naudojant peilio svori
(lengvesnis nei standartinis shefo peilis) jis pjauna pomidoro odele be
jokiu problemu. neturint ka veikti galima uzhsiashtrinti tiek,kad metant
vynuogini pomidora i ashmenis jis persipjauna pusiau.
paprastu akmenu rinkini per amazona galima ushsiskyti uzh ~120-150 doleriu.
ko keliems metams pilnai pakaks. treniruotis galima ant belekokiu senu
virtuviniu peiliu ir juos tikrai galima prikelti naujam gyvenimui ir naudoti
daugeli metu be sunkumu.