Tema: Re: del oro drekintuvo
Autorius: Laimis
Data: 2011-11-22 16:39:47
Joy Division rašė:
> vat ten kur pastoviai vedinama - greiciausiai ziema tu niekaip neturesi
> reikalingos 50-60% dregmes be drekintuvo (velgi aisku viskas priklauso

Tai čia jau riba. RIBA, kuri tikrai ne daugumai (o tikrai mažumai)
reikalinga ir jau gana draugiška pelėsiams. Dauguma komfortiškai
jaučiasi, kai RH yra apie/iki ~40%.

> dregme iki max 45% kuri gana greitai vel kondensuojasi ant saltu langu..

Nesvarbu, kad ji kondensuojasi ant langų (nors tai, beje, yra pačių
langų ir/ar jų įstatymo problema; neturėtų kažkaip ypatingai gausiai
kondensuotis, jei normalūs langai, yra minimali ventiliacija ir lauke ne
-20-30°C: kai RH ~40%, o kambario oro T ~20°C, rasos taškas yra ~5-6°C,
įvertinus dar teisingai įstatyto lango sausinimą konvekcija), nes toks
kondensavimasis pašalina/surenka kapeikas iš oro. Abejočiau ar bent
puslitris per parą tokiu būdu iškrenta.

> variantus o tik po rasineti, nes mano IMHO nuomone - nechren reikalinga
> papildoma orlaide lange - kad pastoviai sausintu ora - nu ne- aciu
> nereikia (turim bet nenaudojam).. Jei reikia vedinti - vedini normaliai
> - atidarant langus 10 min ir isvedinai viska, tuo paciu neleisdamas
> visai dregmni iseiti is ja sukaupusiu daiktu

Toks vėdinimas irgi ne išeitis. Jis taip pat momentinis ir jį reikėtų
daryti kur kas dažniau. Tikrai geriau nuolatinė, daugmaž pastovi
infiltracija, kas sudaro sąlygas tą drėgmę palaikyti/reguliuoti, o ne
žaibiški/momentiniai prapūtimai, po kurių šviežio oro pakanka tik
valandai ar kelioms, o drėgmė šokinėja. Oro kaitos minimumas, pagal
jankių standartą yra 0,35 karto per valandą, o perskaičiavus į 60-130m^2
plotus ir pagal gyventojų skaičių (2-3+) realiai turėtų būti ne mažesnis
nei 0,40-0,55. Dar reikia įvertinti, kad lokaliai (virtuvė, skalbykla)
oro kaita turėtų šoktelti ir iki 10-40+. Sportuojant ar esant fiziškai
aktyviam taip pat turėtų išaugti bent keletą kartų.
Skaičiuojama, kad reikia *bent* 15 l/s 100 m^2 _plius_ papildomai
3.5 l/s kiekvienam asmeniui. Tai 100 m^2 ir dviems žmonėms, per valandą
gautųsi ~79 kubai šviežio oro; perskaičiavus į oro kaitą, gaunasi kažkas
~0,33 karto per valandą.
Jei pasidarysi šiltnamį (naujas/sandarus namas/butas, langai aklinai
uždari, nepakankama natūrali trauka, paskaičiuota kitokiai
infiltracijai, pvz seni mediniai langai vs plastikiniai) ir tik
pertrūkiais prapūtinėsi, tai tikrai nebus nei labai sveika, nei komfortiška.