Tema: Re: Apie ?aligatv?
Autorius: Caponi
Data: 2019-04-23 21:17:54

On 2019-04-23 19:02, Lawrence Jamieson wrote:

> Sorry, o koks tau skirtumas ką ten tas dviratininkas tau raudonai užsidegus darys? Ar tu ruošiesi per raudoną važiuoti?

Tai vat apie tokį mąstymą ir šneka - arba dalyvaudami eisme turim
taisykles ir jų laikomės, arba darom bele ką

> Nepizdi. Visa Vakarų Europa pastebi, o lietuviai akli?

Neturiu daug patirties Europoj už vairo, bet jei jau daug kas akcentuoja
civilizuotus eismo dalyvių santykius, tai tikriausiai tokie skraiduoliai
ten yra ypač reta išimtis - radaro neturiu, tai greičio neįvardinsiu,
bet konkrečiu mano šiandien matytu atveju važiavimas kaip dviračiui buvo
tikrai gana greitas - čiuvakai su sportinėm aprangom ir mynė, ne šiaip
atsipalaidavę važiavo. Ir dar - jie iki perėjos artėjo ne lygiagrečiai
keliui, o ~30 laipsnių kampu, tai vat ir nuspėk tu važiuodamas, tas už
50 m kažkur šone besimakaluojantis kur mesis.

> O gal reikėtų į automobilastų smegeninę, kad artėjant prie perėjos reikia įvertinti situaciją šalia perėjos, o sukant į dešinę reikia įsitikinti, kad neužkiši niekam?

Taip, reikia vertint, tik taip pat reikia vertint ir situaciją
globaliai, retas žmogus sugebės fiziškai vienu metu skenuot bent 270
laipsnių erdvę aplink save realiu laiku, todėl eismą stengiamasi
organizuoti taip, kad reikėtų darytis po 90 laipsnių į abi puses, todėl
ir sugalvotas tas reikalavimas, kad dviratistas turi persivaryt dviratį
per perėją, nes, kaip jau rašiau, vien visų sąmoningumu pasikliaut,
deja, negalima. Esamoj situacijoj (nebandant ten nagrinėtis visų
niuansų) nukirstas skraiduolis bus kaltas dėl įvykio, o jei bus
"leidžiama važiuot bet atsargiai", tai tada, ypač jei nebus liudininkų,
prasidės diskusijos ar vadyla žioplas, ar nukirstas dviratastas idiotas.
Kaip ten bebūtų, ne veltui eismas organizuojamas taip, kad sukama būtų
iš atitinkamos kraštinės eismo juostos - kai atsiranda pakankamai
smulkus (lyginant su automobiliu) ir bent 30-40kmh greičiu judantis
objektas tai tiesiog objektyviai nesaugu, kad ir kaip vartysi.

> Pamenu, kažkada mums Olandijoje irgi šioks toks šokas buvo, kai suvokėme, kad sukdami dešinėn turime labai atidžiai pasižiūrėti ar iš už nugaros dešinėje niekas neatmina. Bet greitai pripranti ir jokių problemų tai nesudaro.
>
> Beje, prie raudonos šviesos ir žalios rodiklytės kiek % vairuotojų sustoja? Aš kažkaip pastebiu, kad aš kone vienintelis toks, dauguma pjauna net nestabdę, kiti tik šiek tiek pristabdo.

Nu kaip minimum mūsų du :-)
Ir nors aš asmeniškai manau, kad tos taisyklės laikymasis labai dažnai
yra beprasmis (konkrečiai aš važinėju per vieną sankryžą, kur degant man
žaliai yra sukančių į kairę, kurie taip, mane turi praleist, bet visgi,
yra pėstieji, o degant raudonai ir važiuojant pagal žalią rodyklę,
kadangi tai T formos sankryža ir mano juostoj nėra pėsčiųjų perėjos, man
formaliai niekas negali sukliudyt ir aš niekam negaliu), bet suprantu
kodėl taip sugalvota ir tiesiog stengiuosi laikytis taisyklių.

--
Caponi
Honda CR-V '08 2.0 i-VTEC