Tema: Re: Etna apziurejimas
Autorius: neratoblogo
Data: 2018-09-30 22:29:23
Savo spec. rūbų vežtis nebūtina.
Užkilus keltuvu  Rifugio Sapenza bus striukių/batų nuoma.

Aš galvojau, kad mano kalnų striukės užteks, bet pūtė toks vėjas, kad
lengvinantis čiurkšlė skrido kokius 5-8 metrus, tai nuomavaus papildomą.
Striukė patogi, su kapišonu, jei netikėtai sušyli, pvz užuovėjoje, gali
atsisegti rankoves - padaryti liemenę.

Batai sakyčiau px, jei tai ne tapkės. Vis tik turėtų būti uždari batai.
Aš užlipau su sportbačiais. Batų padas kokiais dviem milimetrais
paplonėjo. Nors vienas pažystamas į Teide Tenerifėje užlipo su Crocsais.
Ir nieko.

Galima užkilti į beveik patį viršų keltuvu + spec. autobusais, tuomet
lipti kojomis beveik nereikia.  Gidai privalomi tik tada, jei nori
nueiti prie veikiančios ugnikalnio skylės.

Mes su žmona kėlėmis keltuvu, likusią dalį lipom.

Vaikštančiam žmogui iki neveikiančių kraterių užsikelti keltuvu, paskui
užlipti ir nusileisti užtenka 4-5 valandų. Mes 12 val. buvom Rifugio
Sapenza, o 16 val. jau ieškojome kur pavalgyti Nicolosi miestelyje.

Rekomendacijos:

IMHO, geriausia picerija Sicilijoje (gal ir per drasu taip teigti, visų
neišbandžius, nors bandžiau nemažai) yra Nicolosi kaime  - Antichi
Proverbi Pizzeria. Panašu, kad renkasi pagrinde vietiniai gyventojai,
mat dirba tik nuo 19:45 vakaro.

Randazzo miestelis netoli Etnos - jei norisi pamatyti lėto, lengvo
itališko gyvenimo autentikos. Centrinės aikštės ledainėje ledai buvo
vieni geriausių Sicilijoje (pagal skonį prilygsta Palermo seniausiai
ledainei, gaila pamiršau Palermo ledainės pavadinimą). Randazzo man buvo
atgaiva po Taorminos, kurioje iš 100 žmonių 99 yra turistai ir visos
gatvės šurmulingai sausakimšos (nors dabar jau gal ne visai sezonas ir
bus ramiau), o maistas siaubingai neskanus. T.y. Taorminoje stengtis
jiems nereikia - vis tiek visi važiuoja :)

Agri Hotel Da Marianna - kaimo viešbutis/restoranas kalnuose. Patys
maistą augina, patys lauko krosnyje/kepsninėje kepsnius kepa.
Rekomenduočiau, jei  mėgsti hikinti - išėjus pro viešbučio vartus išeini
į hikingo trasą po Parko di Nebrodi.