Tema: Re: Alternatyvos
Autorius: Bronco
Data: 2015-02-02 23:57:33
On 2015-02-02 22:01, Caponi wrote:
> O kas link kaimynu, tai rusiskai, kaip jau minejau, dar ilgai galesi
> susisneket ne tik su paciais rusais, bet ir su ukrainieciais,
> baltarusais, gruzinais ir praktiskai visomis kitomis post-TSRS salimis.

Tai viską gerai sakai, taip, tu galėsi susišnekėt, aš, dar visi kiti
kuriems virš 30 metų galės susišnekėti, nes tą kalbą moka ir jos
nepamirš. Bet diskusija užvirė dėl "verta ar neverta dabar jaunimui rusų
kalbą mokytis". Ir mano manymu, su visa pagarba rusų kalbai, bet jai
teikti prioritetą gyvenant Lietuvoje yra neverta. Nes geras rusų kalbos
mokėjimas yra pakankamai menkas pliusas kad ir ieškant darbo, kai
praktiškai privaloma kalba yra anglų, o vokiečių, prancūzų, ispanų ar
kuri nors iš skandinavų kalbų iš viso būtų didžiuliu pliusu į CV.

Įsivaizduokim du skelbimus laikraštyje:

1. Idealiai rusų kalbą mokantis 35 metų vyras ieško darbo.

2. Idealiai vokiečių (prancūzų/vokiečių/olandų/danų/norvegų ir t.t.)
kalbą mokantis 35 metų vyras ieško darbo.

Tai nežiūrint to, ką tas "35 metų vyras" dar apie save parašė anketoje,
pirmas variantas skamba beveik komiškai ir iššaukia šypseną, nes tokių
"užsienio kalbų mokėtojų" pasiūla Lietuvos darbo rinkoje viršija
paklausą N kartų, kai tuo tarpu antras variantas leidžia tikėtis gana
greitų ir realių darbo pasiūlymų.